A Škoda gyári múzeumából eddig hiányzott, de most megérkezett, és kiváló állapotnak örvend a Trekka, ami tulajdonképpen a mai szabadidő-terepjárók ősének tekinthető. Új-Zélandban készült, és az európai utakon nagy ritkaságnak számít.

Csupán háromezer példány készült a hatvanas-hetvenes években abból a járműből, ami akár a Škoda modern szabadidő-terepjárók, a Karoq és a Kodiaq nagyapja lehetne. A Trekka a legelső személyautó, amit Új-Zélandon terveztek és gyártottak: a Škoda gyár, az új-zélandi importőr és helyi specialista cégek közös alkotása.

A bájosan kockaformájú Trekka a korabeli Škoda Octavia műszaki alapjára épül, a népszerű típusból származik az 1221 köbcentis, négyhengeres motor és a négyfokozatú sebességváltó, amivel a jármű elérte a 110 km/órás sebességet.

Összkerékhajtása nem volt, a Land Roverre emlékeztető masszív külső ellenére csak könnyebb terepre volt alkalmas a Trekka, amit elsősorban a helyi farmereknek és kereskedőknek szántak.

A 4,06 méter hosszú karosszéria nagy erénye volt a praktikus kialakítása, hiszen a vevője többféle felépítmény közül választhatott: volt belőle vászontetős és keménytetős, kombi és pick-up, az utastérben pedig kettő vagy akár nyolc ülés is helyet kaphatott.

1966-ban kezdődött a gyártása, az első évben hétszázad adtak el, és egészen 1973-ig készült. Most a képeken látható, tökéletes állapotú példány került a gyári múzeumba, ha Mladá Boleslavban jársz, mindenképpen nézd meg.

És ezt olvastad már?
Lewis Hamilton egy takarítónőt is eljátszott volna, hogy szerepelhessen kedvenc filmjének folytatásában