
Az előzetesek után a párizsi autószalonon végre leleplezte a Škoda az új tanulmányautóját, ami azt mutatja meg, milyen lesz a márka kompakt méretű ötajtósa. A Rapid utódja akár a Golf házon belüli riválisa is lehet.
A Škoda egészen eddig nem kínált ötajtós kompakt modellt a Golf, az Astra és a Focus kategóriájában, a sikeres Octavia ugyanis fél számmal nagyobb náluk. Ott volt ugyan a Rapid, amit Spaceback néven rövidebb változatban is kínáltak, de a kisautó-alapokra épített kompakt modell nem vehette fel a versenyt az erősebb konkurensekkel. Most ezen változtatna a Škoda, a Rapid utódját a Vision RS tanulmányautó vezeti fel.
A sziluettje hasonló, de a dizájnja máris sokkal erősebb, mint amit eddig a Rapid fel tudott mutatni.
A szélesebb hűtőmaszk és a szűkebbre szabott fényszórók még akkor is dögösebbnek láttatják, ha jól tudjuk, hogy a 20 colos kerekekkel szerelt Vision RS nem ebben a formában kerül sorozatgyártásba. A lejjebb eresztett hátsó szélvédőt azonban a Rapid utódja is megtarthatja, de a széles hátsó lámpák komolyabb autó benyomását keltik.
Az újdonság pedig nemcsak nagyobbnak tűnik, hanem valóban az is.
4,36 méteres hosszával, 1,81 méteres szélességével és 1,43 méteres magasságával a Vision RS hat centivel hosszabb, tízzel szélesebb és hárommal alacsonyabb, mint a Rapid Spaceback, a 2,65 méteres tengelytávja is nagyobb öt centivel. A szériamodell 415 literes csomagtere eddig is nagynak számított, de az utód ezen is túltesz a 430 literes méretével.
A belső teret is újragondolták a Škodánál, az eddiginél letisztultabb és igényesebb lesz a műszerfal.
A műszeregységet színes képernyő helyettesíti, a középkonzolt az érintőképernyő foglalja el, alatta már csak az automata váltó és az üzemmódok kapcsolói kaptak helyet. A sportos tanulmányautó utasterét szénszálas anyagból és velúrszerű kárpitból készítették, a kapcsolók és a műszerfal betétje kristályüvegből van.
A technikáját már korábban felvillantotta a Škoda, a Vision RS konnektorról tölthető hibrid hajtást kap.
Az 1,5 literes TSI benzinmotorja 150 lóerős, ehhez jön a 102 lóerős villanymotor, a kombinált teljesítmény 245 lóerő. A hatfokozatú DSG váltóval az autó 7,1 másodperc alatt gyorsul százra és 210 km/óra a végsebessége, a 2,5 óra alatt feltölthető 13 kilowattórás lítiumion akkumulátorról 70 kilométert lehet megtenni tisztán elektromosan.
A koncepció már elég jól néz ki ahhoz, hogy a Škodánál ne sokat gondolkozzanak a gyártáson. Remélhetőleg a Vision RS-hez minél hasonlóbb formában érkezik a Rapid utódja, akár RS változatban is, amivel a Golf-kategóriában minden eddiginél erősebb versenyzőt indíthatna a cseh márka.