A Mercedes szerint túl könnyű már csak úgy belépni az F1-be.

Andy Cowell, a Mercedes AMG High Performance Powertrains vezérigazgatója elmondta, hogy a mostani V6-os motorok egyszerűbbé teszik a gyári csapatok vagy motorbeszállítók belépését a Forma-1-be, ugyanis azok nem okoznak akkora kihívást, mint régen a V8-as motorok.

"A V10-es és V8-as motorok nagyon hasonlítottak egymáshoz, 20000 illetve 18000 fordulatszámmal működtek, és ezek a szívómotorok csak a Forma-1-re voltak jellemzőek. Nem volt más autósport, de még utcai autó se nagyon, ami használta volna őket."

"Egy bizonyos gyár számára, akik mondjuk utcai autókat gyártanak a mostani szabályok értelmében sokkal könnyebb csatlakozni a sportághoz nagyon rövid időn belül is, mert a V6-os motorok nagyon mainstreamek. Húsz éve még azon dolgoztál napokig, hogy kitaláld, milyen nagy legyen a cső, vagy hány cilinder tegyél a motorhoz, de most minden ott van a szabálykönyvben, feketén-fehéren leírva."

Cowell azonban azt is hozzáteszi, hogy ez nem feltétlenül jelent rosszat, ugyanis így a Forma-1-ben használt fejlesztéseket a gyártók fel tudják használni az utcai autóik jobbá tételéhez is, például ők is sokat tudnak adni a Daimlernek.

"Nagyon sokat tudunk tanulni a Daimlertől a fejlesztéseink során, hiszen azért még mindig ők a jobb szakemberek ebben, de nagyon sok mindent tudunk mi is segíteni nekik a visszajelzéseinkkel. Pontosan ezért nem is értem, hogy miért nincs több gyári csapat a Forma-1-ben, miért nem érdekli a világ autógyártóit jobban a dolog."

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Itt az a Xiaomi, ami szembeszáll a csúcstelefonokkal

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

Téli bőrápolás férfiaknak: miért van rá most jobban szükséged, mint valaha?

További cikkeink a témában