A nyolcvanas-kilencvenes évek elfeledett álomautója a Cizeta V16T, aminek mindenét egy kicsit túlzásba vitték. A 16 hengeres motorral és négy bukólámpával szerelt sportkocsi sosem használt példánya a brunei szultán gyűjteményéből eladó.

Nem csak városi legenda, hogy a képeken látható autó lett volna a Lamborghini Countach utódja, hiszen valóban ezt a formát vetette hozzá papírra a legendás dizájner, Marcello Gandini. A márka akkori tulajdonosának, a Chryslernek nem jött be a terv, ezért át kellett rajzolni, és a módosított sportautó végül Diablo néven jelent meg a kínálatban.

Az eredeti tervek iránt nagy érdeklődést mutatott Claudio Zampolli, aki társa, Giorgio Moroder zeneszerző bevonásával Cizeta Moroder néven váltotta volna valóra a Gandini alkotását. Moroder végül kiszállt a projektből, de

a Cizeta végül kis darabszámban gyártásba került Modenában, de nem lett akkora siker, mint tervezték.

Pedig a Cizeta igazi szupersportautónak számított, aminek mindenből egy kicsit több van a kelleténél.

A 6 literes V16-os motorja például két háromliteres V8-asból készült, amit a Lamborghini Urraco adott kölcsön. A hatalmas motort nem hosszában, hanem keresztben szerelték be az autó hátuljába, így a Cizeta még szélesebb lett, mint a Testarossa.

A 16 hengeres, 64 szelepes motor teljesítménye 547 lóerő, a legnagyobb nyomatéka 542 Nm, amit ötfokozatú kézi váltóval lehet beosztani, ezzel 4 másodpercen belül gyorsul százra és 328 km/óra a végsebessége.

A Cizeta további érdekessége a négy bukólámpa, amivel igazi unikornisnak számított a bemutatásakor.

A képeken látható példány a brunei szultán megrendelésére készült, de előtte még 1993-ban kiállították a genfi autószalonon a Cizeta standján, és a sajtófotók készítéséhez is ezt az autót használták.

Soha nem helyezték forgalomba, és bár látszik rajta az idő múlása, a kárpitot felújították, egyébként pedig egészen jól átvészelte az elmúlt közel három évtizedet.

A 400 km/óráig skálázott kilométerórája szerint még csak 983 kilométert ment a Cizeta, amin most is az eredeti abroncsok vannak.

Az autóból egyes források szerint 9, mások szerint 14 példány készült, de ez az egyetlen, ami kívül és belül is kék színű. A miami Curated kínálja eladásra, és 725 ezer dollárt kérnek érte, ami 260 millió forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Ilyen lenne, ha Olaszország legnagyobb autógyártója is beszállna az F1-be