A Singer által modernizált klasszikus Porschék receptje szerint készült ez a stílusos Mini a kanadai Spectre műhelyében, a kisautót ráadásul középmotoros, hátsókerék-hajtású élménygéppé alakították.
A kaliforniai Singer mára nevet szerzett magának a klasszikus Porschék modernizálásában, és a stílusos sportautók receptje szerint állt neki az ikonikus Mini átdolgozásának a kanadai Spectre Vehicle Design. A Type 10 névre keresztelt kisautót nem egyszerűen restaurálták, hanem az alapoktól gondolták át, hogy mai mércével is bőven sok élményt adjon.
A zseniális helykihasználása miatt magasztalt Mini felépítését teljesen megváltoztatták, hiszen
nem az orrába, hanem a hátsó kerekek fölé építettek egy modern kétliteres, 230 lóerős Honda-motort,
ami hatfokozatú váltón és önzáró differenciálon keresztül a hátsó kerekeket hajtja. Máris érthető, miért lett olyan harcias kiállása ennek a Mininek.
Az eredeti stílus kedvéért megmaradtak a 10 colos kerékméretnél, és még a felni hagyományos dizájnját is megőrizték,
de egyedileg tervezték meg a gyárinál szélesebb kereket, hogy hatékonyan vezesse el a hőt az átdolgozott fékektől. A csomagtérből lett motortér fedelén kivezetett kipufogóvég is a minél gyorsabb hőcserét szolgálja.
Ha nem dobták volna fel ezzel az őrült hajtáslánccal, a Spectre Type 10 akkor is lenyűgöző volna a stílusa miatt.
Az utastérben azonnal feltűnik a kanadai fából készült műszerfal, a mesterműnek is beillő váltókar és az aprólékosan kárpitozott ülések. A szinte már skandináv stílusú belsőt meglepetésre panorámatető világítja meg.
Ha nem tengerparti kocsikázásra, hanem pályanapokra vesszük, akkor kérhetjük szénszálas kagylóülésekkel, titánium kipufogóval és üvegtető nélkül is. A Type 10-ből a nevéhez illően csak tíz példányt készítenek, és már az ára miatt is ritkaság lesz:
180 ezer dollárt kérnek a Miniért, amit egy Singer Porsche mellé is bátran oda lehet tenni.