A filmtörténelem leghíresebb autós üldözése mellett a Le Mans-i versenyről szóló 1971-es film is Steve McQueen nevéhez fűződik, és a forgatáshoz használt egyik Porsche 917K még ma is képes állakat ejteni. Meg persze kinyitni a pénztárcákat, mert éppen 3,6 milliárd forintért adtak túl rajta.

Steve McQueen igazi fenegyerek volt, színész és autóversenyző, kaszkadőr és stílusikon egy személyben, aki miután az 1968-as San Franciscói zsaruban vezetett Mustanggal elhozta a filmtörténelem leghíresebb autós üldözését, a Le Mans-i versenyről forgatott nagyszabású filmet.

Pedig a története elég kalandos. A Porsche tesztelni építette még 1970-ben, futottak vele Le Mans-ban és a Nürburgringen is, majd bekerült a Le Mans című film forgatásához használt autók közé. Később Jo Siffert autóversenyző vette meg, aki ilyen típussal is versenyzett, és ha ahhoz volt kedve, akkor ezzel érkezett a születésnapi partijára. Sajnos nagyon korán érte a halál, 1971-ben, amikor benne égett a versenyautójában Brands Hatchben.

A 917K pedig egy francia gyűjtőhöz került a hetvenes évek végén, és nem is lehetett róla hallani egészen 2001-ig, miután teljes felújításon esett át. A motorja már nem az eredeti, mert azt a film forgatása után visszavette a Porsche, de egy teljesen ugyanolyat építettek bele. A 4,5 literes, 12 hengeres erőforrás 580 lóerőre képes, és hallgasd csak meg, milyen hátborzongató hangja van, amikor beindítják, és nyomnak neki egy kövér gázt.

Igazi legendáról van szó, aminek már a replikájáért is 98 ezer fontot, azaz 35 millió forintot kértek, eredeti 917-est pedig nem nagyon lehetett találni kétmillió dollárnál olcsóbban. Most még ezt is túlszárnyalta ez a patinás példány, amely a Gooding & Company legutóbbi árverésén 14 millió dollárért, vagyis elképesztő 3,6 milliárd forintért találta meg gazdáját. Aki, reméljük, nem csak a garázsában fogja őrizgetni.

Player Autószalon

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon