Erősebb nem lett, de sportosabbra hangolt futóművel és nagyobb teljesítményű fékekkel élvezetesebben vezethető autó a Subaru BRZ tS, mely az alapmodellhez hasonlóan nem kapható Európában.

Nem arról szól a Toyota GR86 és Subaru BRZ duó, hogy a legerősebb és a leggyorsabb sportautók legyenek, hanem a vezetés színtiszta élményéről, és ehhez mindent azzal a japános precizitással grammoltak ki a mérnökök. Szinte ugyanarról az autóról van szó, a karosszériájuk csak néhány apró részletben különbözik egymástól, mégis eltérő karakterek.

Amíg a GR86 kifejezetten játékos, addig a BRZ-t sokkal inkább a precíz és stabil autózásra hangolták.

Szinte alig van olyan alkatrészük, ami nem volna azonos, mégis ezek az apró finomságok adják meg a két autó különböző ízét, melyből Európa csak a Toyota GR86-osét kóstolhatja meg. Mindkettőben közös viszont az a filozófia, hogy nem feltétlenül kell - mai fogalmaink szerint - erősnek lennie ahhoz, hogy sportos legyen.

Öröm ránézni egy ilyen lapos kupéja, melynek kétajtós karosszériája kellően merev és méreténél fogva könnyedén szalad fel akár egy szűkebb hegyi szerpentinen is. A Subaru BRZ (és a Toyota GR86-os is) 4,26 méter hosszú, 1,78 méter széles és 1,31 méter magas autó, aminek teteje, sárvédői és gépházteteje alumíniumból készültek, ezért alulról karcolja az 1,3 tonnát. Tehát végtelenül könnyű kis sportkupé.

Ezt lelkesen viszi a Subarutól származó, 2,4 literes, négyhengeres szívó bokszermotor, mely 230 lóerős és 250 Nm nyomatéka van. A százas sprint pedig nagyban függ attól, hogy a vezető mennyire kezeli ügyesen a kuplungot és a hatfokozatú kézi váltót, de az ügyesebbek simán ellökik a sebességmérő tűjét 7 másodperc alatt a 100-as osztásig. Kék cérnával varrott, feszesen tartó sportülések vannak a BRZ tS-ben, a háromküllős kormányhoz közel pedig a sebességváltó és a mechanikus kézifék karja.

Alapfelszereltség a BRZ tS csúcsmodellben a Subaru EyeSight vezetéstámogató rendszere, ezzel együtt jár az adaptív távolságtartós tempomat, de a csomag része a kétzónás automata klíma és a kanyarkövető LED fényszórók.

Hasznosak a mindennapokat megkönnyítő felszerelések, de a Subaru BRZ tS a fékektől, a futóműtől és a gumiktól lesz igazán jó.

Michelin Pilot Sport 4 gumikba húzott, 18 colos kovácsolt felnijei mögött elöl és hátul is az STi hangolású Hitachi lengéscsillapítóktól lesz kezesebb a BRZ tS, melytől javult az autó irányíthatósága és stabilitása. A fekete felnik mögött azonban sokkal inkább az elöl négy-, hátul pedig kétdugattyús Brembo fékek aranyra fényezett nyergei feltűnőek, melyekkel jobb a fékerő és a pedálérzet.

Stílusosan az új sportmodellt a kaliforniai Arcadia városában, a Santa Anita Parkban rendezett Subiefesten mutatták be. A márka rajongóinak legnagyobb éves összeröffenése 2020-ban még rekordot is döntött, amikor 1751 darab Subaru vonult fel.

Ez is érdekelhet:

A GR86 Trueno a Toyota új pandája

Itt a modern idők Hacsija.

Nem kapjuk meg a Subaru új sportautóját sem

Már csak a Toyotában bízhatunk.

Japán technikával jön a Toyota új sportautója

Ha nem jön be a BMW-motoros Supra, akkor ez érdekelhet.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában