Egy ideje már nem Impreza a Subaru közúti raliautója, és a WRX legújabb generációja a külsejével is azt sugallja, hogy aszfalton és murvás pályán is megállja a helyét.

Nem lett az emissziócsökkentés áldozata a Subaru közúti raliautója, hiszen bemutatkozott a WRX új generációja, ami nem elektromos, de nem is hibrid, hanem a klasszikus recept szerint turbós bokszermotorral és állandó összkerékhajtással szerelték. Mint a japán márkától megszoktuk, a dizájnja ezúttal is szokatlan.

Az új generáció a Toyotával közösen fejlesztett padlólemezre épül, ezért jóval masszívabb lett az elődjénél. A fényezetlen fekete kerékjáratok szokatlanul terepjárós hangulatot adnak az élekkel szabott karosszériának, de ez nem véletlen, hiszen

egy olyan ralis sílusú modellről beszélünk, ami a murvás talajon is otthonosan mozog.

Az elődje kétliteresével szemben az új WRX-ben 2,4 literes, négyhengeres bokszermotor dolgozik, akárcsak a BRZ-ben.

A turbós erőforrás 275 lóerős teljesítményre képes, 350 Nm maximum nyomatékát pedig 2000 és 5250 közötti fordulaton adja le. A váltója alapból hatfokozatú kézi, felárért CVT, és természetesen mind a négy kerék hajtott.

A belső teret a Subaru legújabb stílusában rendezték be, a középkonzolon 11,6 colos álló formátumú érintőképernyővel,

de hagyományos számlapú műszerekkel. A csúcsmodellt állítható lengéscsillapítóval és Recaro ülésekkel adják, de ez még nem minden: hamarosan érkezik a WRX STI, várhatóan 400 lóerő körüli teljesítménnyel.

Ez is érdekelhet:

A Subaru megmutatja, milyen egy terepjáró kombi

Még ügyesebb az Outback új változata.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Magyarország ásványvíz-forrásai túracélpontnak is tökéletesek

Ezekből a fotelekből még nagyobb élmény filmet vagy meccset nézni

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

További cikkeink a témában