A Super Bowl egyet jelent a direkt erre az alkalomra készített klipekkel, amiben hollywoodi sztárok is szerepet kapnak, de az idei meccs szünetében nem igazán lesznek autóreklámok. Az okát talán már ki is találtad.

Ha szereted az amerikai focit, akkor egyértelmű, hogy miért várod ébren a Super Bowlt, de ha hidegen hagy a tojáslabdás sport, mert például az autók jobban érdekelnek, akkor is érdekes lehet számodra a döntő, a nagy autógyártók ugyanis a meccs idejére szokták időzíteni azokat a reklámokat, amikről utána egy ideig beszélünk.

A General Motors például idén Will Ferrellel elektromos autókat vitt a Netflix népszerű sorozataiba, legyen az akár kosztümös vagy zombis film:

Az idei Super Bowl azonban más lesz ebből a szempontból, hiszen a legtöbb autógyártó nem készül külön reklámot bemutatni.

A döntő szünetében mindössze négy márka, a GM, a Jeep, a Kia és a Ram adja le a klipjét, és ebben az évben távol maradnak olyan rendszeres szereplők, mint a Ford, a Hyundai, a Toyota és a Volkswagen. A Kia a hős apát mutatja be, aki azonnal rohan az otthon felejtett cumiért, a Ram egy szellemesen kétértelmű reklámmal vezeti be az első elektromos autóját, a Jeep pedig táncoló állatokkal készült idén.

A nagy autógyártók azért mondták le az idei szereplést, hogy minden erőforrásukkal az elektromos járművek fejlesztésére összpontosíthassanak

– írja a CNBC. Az idei meccsre egy harminc másodperces szpot ára 6,5 millió dollár volt, és ebben még nincs benne a klip forgatásának gyakran további dollármilliókat felemésztő költsége.

A döntésben szerepet játszott az is, hogy a chiphiány miatt megcsappant az autógyártók bevétele, ezért szorosabbra húzták a reklámkiadásaikat. Az elmúlt évben még az autógyártók költöttek a legtöbbet a Super Bowlra, összesen 99 millió dollárt, idén ennek talán a kétharmadát sem éri majd el a márkák összes költése.

Ha nem is szereted a reklámokat, abban azért egyetérthetsz velünk, hogy a Super Bowlra minden márka megerőlteti a fantáziáját, és gyakran olyan kreatív klipekkel álltak elő, amelyek évek múltán is emlékezetesek maradnak. Hogy mást ne mondjunk, a Darth Vadernek öltöző kisfiúval forgatott Volkswagen-reklám már tizenkét éves, és még mindig mosolygunk rajta.

Ez is érdekelhet:

Nem hiszed el, de ez a hosszú hajú vagány fickó a 75 éves Eugene Levy

Jim papája az Amerikai pitéből akciósztár lett a Nissan reklámjában.

Folytatás készült minden idők egyik legjobb Volkswagen-reklámjához

A megkímélt autót eladó idős hölgy visszatér.

Zseniális kisfilm az ötvenes évekből a jelenbe csöppenő Adrien Brodyval

Nagyon érzi ezt a stílust az Oscar-díjas színész.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés