Egyre több gyártó adja fel a kisautók kategóriáját, a Suzukinál viszont kitartanak, bemutatták ugyanis a Swift új generációját. A japán kisautó nem szakít az eddig bevált koncepciójával és eltalált dizájnjával, de minden apró részletében teljesen új lett.

A Swift ugyan már nem a mi autónk, hiszen nem a Suzuki esztergomi gyárában, hanem Japánban készül, de még mindig a magyarok kedvenc kisautójának számít. Nem véletlenül, a második generációját ugyanis a kilencvenes évek eleje óta Esztergomban gyártották, és igazi népautóvá vált, majd a kétezres években a vasalóformát annyira eltalálták, hogy azóta is azt tökéletesítik.

Így néz ki a jelenlegi Swift, alatta látható a három előző generációja

Jelenlegi generációja 2017 óta kapható, ezért a szoros japán menetrend szerint eljött az ideje a leváltásának. A Suzuki az októberi tokiói autókiállításon prototípusként már megmutatta az autót, és nem számít nagy meglepetésnek, hogy szinte változatlanul kerül gyártásba a koncepció.

A jól ismert formával az új, hatodik generáció sem szakított, ezért azonnal felismerheted benne a Swiftet.
Mégsem csak modellfrissítésről van szó, hiszen a teljes karosszériát átrajzolták.

A hátsó kilincsek az ablakkeretből ismét az ajtóra kerültek, az ablakok alá karakteres vállvonalat rajzoltak, amely a kagylóformájú motorházfedélben folytatódik. A megújult fényszórók és az új hűtőmaszk adnak egyedi arcot a Swiftnek, amit új színekben, például gyöngysárgában is lehet rendelni.

Az új Swift az elődje továbbfejlesztett padlólemezére épül, ezért továbbra is könnyűépítésű kisautónak számít,

és a méretei sem változtak jelentősen, 3,86 méteres hossza és 2,45 méteres tengelytávja is csak egy centivel tér el az elődjétől. A csomagtartója továbbra is 265 literes, a hátsó üléstámlák ledöntése után 589 literes teret lehet kihasználni.

Belül modernebb és igényesebb lett az új Swift, amit kéttónusú műszerfallal és jobb anyagokkal láttak el.

A középkonzol tetejére került az érintőképernyő, amelynek képátlója immár 9 colos, és az új S-Crossból ismerős infotainment rendszer fut rajta, Android Auto és Apple CarPlay vezeték nélküli okostelefon-kivetítéssel és Suzuki Connect okostelefonos alkalmazással.

Motorházfedele alatt új erőforrás dolgozik, ami továbbra is 1,2 literes, de négyhengeres helyett három hengere van.

A teljesítménye nem változott, továbbra is 81 lóerő, de a maximum nyomatéka 110 Nm lett. Az európai piacra szánt modellekben 12 voltos mild hibrid rendszer mérsékeli a fogyasztást a 3 lóerős és 50 Nm-es indítómotor-generátorral és a lítiumos akkumulátorral.

Kategóriájában továbbra is egyedülállónak számít, hogy a Suzuki kisautója összkerékmeghajtással is rendelhető. A legújabb vezetéstámogató asszisztenseket is megkapja a Swift, mint az autonóm vészfékezés, az adaptív tempomat, a sávtartó, a holttérfigyelő, a fáradtságfigyelő és a táblafelismerő rendszer. Az új Swift érkezésére 2024 első felében számíthatunk.

Ez is érdekelhet:

Menő az első elektromos Suzuki

Bemutatták az 500 kilométeres hatótávot ígérő eVX koncepciót, melyből a Suzuki első elektromos autója lesz.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés