Van azért ebben ráció.

Mivel a Formula–1-es autók nehezebbek, mint valaha, a csapatok körében gyakorivá vált, hogy nem festik le az autók egyes részeit, ezzel megszabadulva néhány kilogramm felesleges súlytól, ami némileg még a teljesítményt is javítja.

Van ennek azonban egy árnyoldala, igaz, az csak a külső szemlélő számára lehet bosszantó: az autókon megszaporodott karbonfelületek miatt az élő közvetítés során néhány kameraállásból nehezebben lehet megkülönböztetni egymástól a versenygépeket – például a Mercedes és az Aston Martin esetében:

Az FIA együléses bizottságának vezetője, Nikolasz Tombazisz elárulta, hogy a probléma valós, és már a következő bizottsági ülésen szeretnének megoldást találni erre a helyzetre, ugyanakkor nem szabályozás által:

„Azt kellene elérnünk, hogy a csapatok valamilyen módon kommunikáljanak egymással a festésről. (...) Még nem tudjuk, pontosan miként lehetne ezt elérni, de nem szeretnénk előírásokkal szabályozni az autók fényezését. Annyit szeretnénk csak, hogy a versenygépek jól megkülönböztethetőek, felismerhetőek legyenek.”

(Forrás: Scuderiafans.com, fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Ez lehet a Verstappen számára a legvonzóbb csapat jelenleg

„Max Verstappen már nem a Red Bullnál fog versenyezni 2026-ban.”

Kiszállhat az F1-ből ez egyik nagy múltú csapat

Úgy tűnik, lemondtak a csapat sikerességéről.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így néz ki az a napi menü, amire a szakértők szerint a szervezetednek szüksége van

Zajkioltásban és a sportfunkciókban is remek a Sennheiser új fülhallgatója

Zavartalanul merülhetsz el a zenehallgatás élményében a Sennheiser audiofil fejhallgatójával

További cikkeink a témában
Zavartalanul merülhetsz el a zenehallgatás élményében a Sennheiser audiofil fejhallgatójával
Hirdetés