Van azért ebben ráció.
Mivel a Formula–1-es autók nehezebbek, mint valaha, a csapatok körében gyakorivá vált, hogy nem festik le az autók egyes részeit, ezzel megszabadulva néhány kilogramm felesleges súlytól, ami némileg még a teljesítményt is javítja.
Van ennek azonban egy árnyoldala, igaz, az csak a külső szemlélő számára lehet bosszantó: az autókon megszaporodott karbonfelületek miatt az élő közvetítés során néhány kameraállásból nehezebben lehet megkülönböztetni egymástól a versenygépeket – például a Mercedes és az Aston Martin esetében:
Az FIA együléses bizottságának vezetője, Nikolasz Tombazisz elárulta, hogy a probléma valós, és már a következő bizottsági ülésen szeretnének megoldást találni erre a helyzetre, ugyanakkor nem szabályozás által:
„Azt kellene elérnünk, hogy a csapatok valamilyen módon kommunikáljanak egymással a festésről. (...) Még nem tudjuk, pontosan miként lehetne ezt elérni, de nem szeretnénk előírásokkal szabályozni az autók fényezését. Annyit szeretnénk csak, hogy a versenygépek jól megkülönböztethetőek, felismerhetőek legyenek.”
(Forrás: Scuderiafans.com, fotó: Getty Images)
Ez is érdekelhet: