Duzzogva hoztam el tesztre, viszont nehezen mondtam le róla, mikor vissza kellett adni az új Citroën C4-et.

Pont a saját autóm szervizben volt, így megörültem, amikor felhívott főnököm, hogy van egy Citroën C4, amit el lehet hozni tesztre. Megnéztem az interweben, miről is van szó, aztán leesett a tantusz, hogy pár héttel ezelőtt már forgattuk ezt az autót, csak az elektromos változatát.

Igazából akkor, abban a pár órában nem fogott meg, maximum annyi maradt meg bennem, hogy ez is egy szokásos francia autó, ami marha jól néz ki kívül-belül.

Aztán elhoztam ezt a benzines verziót a szalonból, és már a hazaúton rohadt nagyot csalódtam benne, pozitívan!

Látatlanban semmi jót nem jósoltam az 1,2-es turbóbenzines motornak, aztán eléggé meglepődtem, hogy például sportmódban milyen fainul lehet vele a városban jaszkarizni!

Oké, lehet tök normálisan is nyuggerben tolni a normál, vagy az eco módban, de a sport az tényleg „sportos”!

Kollegám, Csordás Gábor eléggé jól kivesézte ebben a cikkben ezeket az új Citroën C4-eket, legyen szó bármelyik változatáról. Szóval ha technikailag is rámennél a témára, akkor szörfölj át a cikkére.

Szóval volt ez az egy hét ezzel az autóval, ami alatt annyira megszerettem, hogy ha egy komolyabb pénzmag leesne, akkor tuti ilyen autót vennék a városba. Úgy fogyasztott 7-8 liter között, hogy azért néha ólomlábbal vezettem, szóval szerintem a 6 liter a reálisabb!

Sajnos az autópályán viszont előjött az éhsége. Míg a városban tök jól muzsikált a fogyasztása, addig nagyobb tempónál a városon kívül rendesen megjött az étvágya, és meglepően látszódott is a tankvisszajelzésnél, ahogy csökkennek le az egységek.

Szóval egy jó kis leugrunk az Adriára hekkezni sztori nem annyira pálya, ha csak a fogyasztást nézzük!

Ellenben a kényelemmel, ami brutálisan jó ebben az autóban, a vezető- és utasoldali ülésben is megtalálható masszázsfunkciónak köszönhetően! Próbáltam már ezt több autóban is, de a Citroënben olyan csöndesen végzi a munkáját, hogy le a kalappal a mérnökök előtt. Plusz jó pont, hogy nem állandó a masszázs ereje, hanem valami kis okos számítógép számolja ki, hogy mikor is működjön, és teszi ezt tökéletesen!

Szóval az említett horvátországi kiruccanás lehet, hogy drága lesz, ami az üzemanyagot illeti, de legalább kényelmes.

Plusz kényelmi funkció, hogy a jobbegyen kialakítottak egy külön tablettartó kart, így tökéletesen lehet filmezgetni, míg a sofőr próbál ébren maradni a hosszú úton!

Szerencsére kapunk rengeteg vezetéstámogató funkciót, így például az autó jobban figyel az előttünk haladóra, és még a sávokat is tartja, tehát közel „önvezető”! A sávtartó automatikát különösen dicsérem, mert végre egy autó, ami nem akarta állandóan nagy vehemenciával kiragadni a kormányt a kezemből.

Csillapodjanak azok a gépek és T2-es ösztönök, remélem, még messze van a Skynet-éra!

Csak összehasonlításképpen, a VW Arteon – viccen kívül –, ha úgy érzékelte, hogy elhagytam a sávot, durván rántott a kormányon, pedig igazából csak útjavítás volt, és a felfestés átvitt a másik sávba. Ellenben az új Citroën C4 szolidan megrázta a kormányt hasonló esetben, hogy figyeljek oda! Lehet ezt így is!

Fentebb már pedzegettem a dizájnt, hogy milyen jó. Viszont ebben nincs semmi újdonság! Az elmúlt időkben az általam is tesztelt autók mind gyönyörűek voltak, amik a franciáktól jöttek, legyen szó külsőről vagy belsőről!

A Citroën C4 külsője is eléggé magával ragadó, köszönhetően azoknak a vagány első és hátsó lámpáinak is. Sötétben baromi jól néznek ki, és csak azt sajnálom, hogy én nem láthatom ezt állandóan, csak a szembe vagy a mögöttem haladóknak adatik meg ez a lehetőség.

Amúgy első ránézésre nem is nagy az autó, aztán az ember oldalról közelít felé, és eléggé meglepődik, hogy váó, hisz ez baromi hosszú, és még magas is. Szóval valahogy úgy oldották meg a méreteit, hogy nem tűnik bengának, de kis odafigyeléssel azért mégis látszik, hogy rendes autóméretű autóról van szó!

Aztán a belső dizájn milyen lenne, ha nem ugyancsak pompás? A bőrülések átkozott szépen néznek ki, a légbeömlők is nemcsak hatásosak, de esztétikusak is. A kormánykerék is milyen szép azzal a jövőt idéző egykaros megoldással!

Ami nekem egy kicsit nem tetszett, az maga a műszerfal! Igazából szerintem marhára ingerszegény, ezt mondom úgy, hogy amúgy rajongok a minimálért! De itt valahogy nagyon kevés ez a nagyon kevés infó! Már a Peugeot 2008 3D-hatású, ugyancsak minimalista megjelenítője is sokkal szebb volt, ami szerintem ide is elfért volna. C’est la vie!

A telefonunkat tölthetjük vezeték nélkül is, ami eléggé jó dolog. Viszont mindenki, akinek nem USB-C végű a telefonkábele, az a Citroën szerint egy béna! Mivel a sima USB-csatlakozáson nem lehet adatot átvinni a fedélzeti számítógépre, így tehát bukó az Apple CarPlay vagy az Android Auto, mivel csak az USB-C-foglalaton vagyunk képesek életre lehelni az előbb említett applikációkat!

Azért valahol ez rohadt idegesítő egy közel 10 millió forintba kerülő autónál!

Plusz egy-két ezer pénzért viszont vehetünk átalakítót, és már meg is kontárkodtuk az autót.

Ezt az egy apró kellemetlenséget leszámítva én természetesen imádtam ezt az autót! Oké, biztos tök jó az elektromos verzió is, de ezzel az 1,2-es turbóbenzines hajtással is patika.

Már csak a négyesnek kellene leesnie a lottón, aztán mehetne a parketta a körúton ezzel a járgánnyal!

Ez is érdekelhet, ha már francia autó:

Itt az ëlëktromos Citroën: nëm tökélëtës, dë lëhët szërëtni

Az elektromos C4 technikája pont ugyanaz, mint a többi PSA-villanyautónak, a többi viszont eléggé másmilyen ahhoz, hogy eléggé Citroën legyen tőle az autó.

(Fotó: Bodor Tamás)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Ízléses retró a Ford Mustang GT hatvanadik évfordulós kiadása

További cikkeink a témában