Sokféle veterán autót alakítottak már át teljesen elektromos hajtásúvá, és a legendás Citroën DS sem kerülhette el ezt a sorsot, de a fenséges formájához még illik is a csendes suhanás.

A veterán autók restaurálásának leginkább megosztó módja, ha az eredeti benzinmotort teljesen elektromos hajtásra cserélik, és ez történt a képeken látható Citroën DS-szel is. A felújításra érett példány 1971-ben készült, és az oxfordi Electrogenic műhelyébe került, ahol Jaguar, Morgan és Triumph is kapott már elektromos hajtást, de DS még sosem.

Az eredeti kétliteres benzinmotor kidobásával az Electrogenic szakembereinek

olyan kihívásokkal kellett szembenézniük, mint a hidropneumatikus felfüggesztés működtetése a belsőégésű motor nélkül.

A csendes villanymotor mellett olyan zajosnak tűntek a mechanikus szivattyúk, hogy végül elektronikusra cserélték őket.

A DS ezzel megtartotta a repülő szőnyeghez hasonlítható komfortját, és még gyorsabb is lett az eredetinél.

Az elektromotorja 121 lóerős teljesítményre és azonnal elérhető 235 Nm nyomatékra képes, amivel szokatlanul fürge lett, és ennél is lényegesebb, hogy még halkabban fut, ami remekül illik a DS elegáns karakteréhez.

Az akkumulátora 48,5 kilowattórás, egy feltöltéssel 225 kilométert képes megtenni,

de az Electrogenic kívánságra nagyobb akkut is beszerel, amivel 320 kilométerre növekszik a hatótáv. A DS egyébként a feliratán kívül nem hirdeti magáról, hogy elektromos, a megrendelő kérésére még a kézi váltót is megtartották.

Ez is érdekelhet:

Régi Nissan Leafből lesz elektromos a klasszikus Mini

Hajtanál a városban egy elektromos Minit?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés