Új táblák, nagyobb büntetések, bringás- és klímabarát változások: megújítják a KRESZ-t Németországban.

Biztonságosabb, igazságosabb és még inkább "klímabarát" legyen a közúti közlekedés – ezzel indokolta Andreas Scheuer németországi szövetségi közlekedési miniszter csütörtökön a tervezett KRESZ-változtatásokat. A tárca egy sor szigorítást és a biciklis közlekedéssel kapcsolatos szabályt is javasol.

  • A járdára, kerékpárútra parkoló és a második sorban – a szabályosan leállított járművek mellett, úttesten – várakozó autósok például az eddigi 15 eurós bírság helyett 100 euróig terjedő büntetésre számíthatnak.
  • Az autópályákon baleseti helyszínre tartó rohamkocsiknak nyitott, úgynevezett mentősávban közlekedő autósokat 200-230 eurós pénzbüntetéssel sújtják, egy hónapra bevonják a jogosítványukat, és két büntetőpontot kapnak.
  • A gépjárműveknek a biciklisek előzésénél ezentúl lakott területen legalább 1,5 méter, lakott területen kívül legalább 2 méter előzési oldaltávolságot kell tartani. Eddig a KRESZ-ben a „megfelelő oldaltávolság” kifejezés szerepelt, ahogyan a magyar KRESZ-ben is.
  • A 3,5 tonnát meghaladó össztömegű tehergépjárművel csak lassan, legfeljebb 7-11 km/h sebességgel szabad jobbra kanyarodni, a büntetési szankció 70 euró és egy büntetőpont. A szigorítás oka, hogy súlyos vagy halálos biciklibalesetek nagy részét jobbra kanyarodó teherautók okozzák.
  • Kijelölhetnének kerékpáros övezeteket is, amelyekbe csak kerékpárral vagy elektromos kisjárművekkel lehet behajtani, a zónában megengedett max. sebesség 30 km/h.
  • Több új KRESZ-táblát találtak ki, például a biciklisek és a motorosok megelőzésének tilalmát jelző és a gyorsforgalmi kerékpárutat jelző táblát.
  • Az elektromos meghajtású járművek mellett azok az autók és oldalkocsis motorok is használhatják a buszsávokat, amelyekkel legalább hárman utaznak.
  • Külön parkolóhelyeket jelölhetnek ki a közösségi autómegosztó rendszerekben üzemeltetett autóknak.

A reformcsomag tárcaközi egyeztetése hétfőn kezdődik. A minisztériumok után a tartományi kormányok és az érintett társadalmi szervezetek véleményezhetik a terveket. A közlekedési tárca szándéka szerint az új szabályok egy részét még az idén bevezetik.

Ez is érdekelhet:

(Forrás: MTI)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés