Az autóipar jelenlegi állása oda vezetett, hogy a Tesla Model 3-nak sikerült elhódítania nemcsak a legnépszerűbb elektromos autó, de a legnagyobb számban eladott új autó címét is Európában.
Nem újdonság, hogy a Model 3 képes az eladási listák élére ugrani olyan országokban, ahol már jóval több elektromos autót adnak el, mint belsőégésű motorral szereltet, például Norvégiában. A Tesla elektromos autója Európa más országaiban is lépdel felfelé az eladási ranglistán, és most éppen az a helyzet, hogy az összesítésben is megelőzött minden más autót a Model 3.
Az autópiaci adatokat elemző JATO legújabb kimutatása szerint
a Tesla Model 3-ból idén márciusban 23 013 darabot adtak el Európában, amivel a legnépszerűbb új modellé vált
ebben a hónapban. A második helyezett a Peugeot 208, amiből 21 026 darab fogyott, ezt követi egy másik Tesla, a Model Y, méghozzá 18 968 darabbal. A lista további helyein a Volkswagen Golf (16 784 darab) és a Dacia Sandero (16 778) található.
A két Tesla ezzel persze az elektromos autók eladási listáit is vezeti márciusban, és a harmadik helyezett Fiat 500e elég nagy lemaradással követi 6579 példánnyal. A negyedik helyezett a kifutó modellként is szépen fogyó Kia e-Niro 5217 darabbal, majd a Volkswagen ID.4 (5009 darab) és a Peugeot e-208 (4201 darab) követi.
Csökken a dízelek eladása, de a plug-in hibrideké is
Ha a különböző hajtástípusok változásait nézzük, akkor a dízelmodellek folyamatosan visszaszorulóban vannak, idén márciusban 39 százalékkal kevesebb fogyott belőlük, mint egy évvel ezelőtt. A konnektorról tölthető autókból ugyanakkor 10 százalékkal több, de közülük a plug-in hibridek erős visszaesésben vannak, 22 százalékot csökkent az eladásuk.
A plug-in hibrid modellek eladási listáját a Ford Kuga vezeti márciusban az 5544 eladott példányával, második a Volvo XC40 (4005 darab) és a Peugeot 3008 (3748 darab). Két olyan modell is befért az első ötbe, amiről nem gondoltad volna, hogy ennyire népszerű: a plug-in hibrid Cupra Formentor (2905 darab) és a zöld rendszámos BMW X5 (2777 darab).
A JATO adataiból kiderül, hogy a márciusban az európai piacon eladott 1,1 millió új autó 19 százalékos visszaesést jelent az előző év hasonló időszakához képest, és 33 százalékot, ha a két évvel ezelőtti számokhoz képest nézzük. A regisztrációk számának csökkenését és a piac átrendeződését főként az orosz–ukrán háború kapcsán fokozódó szállítási problémák okozzák.
Ez is érdekelhet: