Már egy ideje lehetett hallani róla, most pedig hivatalosan is bemutatkozott a Tesla Model Y Standard. Ez lehet minden idők legolcsóbb Teslája, ami még a Model 3-nál is kedvezőbb áron jöhet, és bár alaposan kispóroltak belőle dolgokat, ez nem feltétlenül baj.

A Tesla körül mostanában zajlik az élet, hiszen a megújult Model 3 után nem sokkal bemutatkozott az alaposan átdolgozott Model Y, ami a megosztó robotzsarus külsőt kapta. Megjött a villámgyors Model Y Performance, a kínai vevőknek a hosszított változat, és az akkumulátorokat is modernebbre cserélték. Közben pedig folyamatosan érkeztek a hírek egy új, megfizethető belépőmodellről, ami most valósággá vált, legalábbis az Egyesült Államokban, ahol a konfigurátorban megjelent a Model Y legolcsóbb változata Standard néven.

Szokásához híven a Tesla ezúttal sem áraszt el minket részletes specifikációkkal, és az európai változat adatai sincsenek meg, az amerikai honlapra feltettek közül viszont már elég sok minden kiderül. A Model Y Standard például lassabb, mint az eddigi alapmodell, a nulláról százra gyorsuláshoz 6,8 másodpercre van szüksége az eddigi 5,4 másodperc helyett. A hatótáv 575-ről 516 kilométerre csökken, ami még úgy is tisztességes érték, hogy az amerikai szabvány szerint adták meg. A gyorstöltés maximum 225 kW-tal lehetséges.

Az új modell adatai erősen emlékeztetnek a ráncfelvarrás előtti legolcsóbb Model Y-éra, így jó eséllyel a hajtáslánc is nagyon hasonló lesz.

Sejteni lehet, hogy a lengéscsillapítók is hozzájárulnak az alacsonyabb árhoz, mivel ezek a passzív egységek jóval egyszerűbbek, mint a frissítéssel bevezetett, kifinomultabb aktív csillapítás.

Kívül-belül egyszerűbb

A Model Y Standard egyébként több elemet is örökölt a korábbi Model Y-ból. A hátsó szélvédő például kerekebb ívű légterelőbe fut át, ami eltér a ráncfelvarrás utáni változat áramvonalasabb alakjától. A hátsó lökhárító, és különösen a világítás is más. A Standard modellről hiányzik az egybefüggő első és hátsó fénycsík, az első lámpatest pedig egyetlen egységbe foglalja az összes funkciót, míg a drágább verzióknál a tompított és a távolsági fényszóró külön házban kapott helyet. A Model Y Standard kisebb, 18 colos kerekeket kap, ami kétségtelenül jót tesz a fogyasztásának, és még a színválasztékot is megvágták, az USA-ban csak fehér, fekete és szürke színben érhető el.

A belső teret is alaposan átszabták. Azonnal feltűnik, hogy a Model Y-ból hiányzik a panorámatető, ami a jelenlegi Tesla-kínálatban egyedülálló. Ugyanez mondható el az üléshuzatról is, mivel ez az egyetlen Tesla, amiben szövetkárpit van. Eltüntették a hangulatvilágítást, a két ülés közötti középkonzolt pedig egy nagy, nyitott tárolórekesz váltotta fel. A két vezeték nélküli telefontöltő viszont megmaradt, ahogy a 15,4 colos központi érintőképernyő is. A kormány állítása mostantól manuális, akárcsak a hátsó ülések mozgatása és döntése.

Nincs Autopilot, de az ára jó lesz

A legolcsóbb Model Y-ban jelentősen kevesebb hangszóró van, 15 helyett csak hét, az USA-ban nincs benne FM-rádió, hiányzik a hátsó utasoknak szánt második érintőképernyő, és ami a legfontosabb, nincs benne automatikus kormányzás. Szóval a robotpilóta kilőve, bár az adaptív tempomat szerencsére a csomag része maradt. A sok spórolás ellenére sem nevezhetjük fapadosnak az autót, a Model Y Standardban például alapáron jár az ülésfűtés, a Tesla applikációval való összes kapcsolódási funkció, és a csomagtérajtó is elektromosan nyílik és záródik.

Még csak az amerikai árát tudjuk, a Model Y Standard az Egyesült Államokban 39 990 dollárba kerül, amivel olcsóbb még a Model 3-nál is. Összehasonlításképpen a legolcsóbb Model Y magyar ára jelenleg 18,9 millió forint, a legolcsóbb Model 3-é pedig 16,7 millió forint, úgyhogy ha ennél is jobb árat kap a Model Y Standard, akkor azzal nagyon vonzó ajánlat lesz majd. Az európai bevezetés idejét azonban még nem tudjuk, érdemes figyelni a konfigurátort.

Jön a spórolós Model 3 is

Nemcsak a Model Y, de a Model 3 is kap egy hasonlóan lecsupaszított Standard verziót, bár az egy fokkal kevésbé tűnik puritánnak. Az amerikai konfigurátorban már látható az autó, és itt már avatott szem kell ahhoz, hogy kiszúrjuk a különbségeket. Kívülről lényegében csak a 18 colos kerekek árulják el az olcsóbb változatot.

Belül a Model 3 Standard leginkább az egyszerűbb, teljesen fekete kárpitozású üléseiről ismerhető fel.

Itt is le kell mondani a hangulatvilágításról és a komolyabb hifiről, de az üvegtető például megmaradt. Mint a Model Y Standard esetében, úgy itt sincs képernyő a hátsó utasoknak, és feltűnő, hogy a pohártartók fedetlenül sorakoznak a középkonzolon.

Műszakilag itt is akadnak különbségek, a nulláról százra gyorsulás például 5,8 másodpercig tart, a hatótávolság az amerikai mérés szerint 516 kilométer, ami 68 kilométerrel kevesebb, és várhatóan a Model 3 Standard is passzív felfüggesztést kap. Kíváncsian várjuk, hogy megjelenik-e a magyar konfigurátorban, mert egy jó árral felforgathatja a piacot.

Ez is érdekelhet:

Európába érkezett az alaposan megújult Tesla Model Y

A világ egyik legnépszerűbb autója, és nem csak az elektromos autók közt.

Itt van a Tesla önvezető taxija

Elon Musk újabb ígérete egy kétüléses kupé, amit nem lehet vezetni, csak utazni benne.

Sosem volt ekkora hatótávja a Tesla Model 3-nak, mint most

Minden idők leghatékonyabb Teslája lett az új változat, amit elég jó áron adnak.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Még mindig hidegrázós Hamilton és Verstappen utolsó köre arról a bizonyos Abu-dzabi Nagydíjról

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés