A fehér Tesla Y novemberben a sofőr hibája miatt tört-zúzott egy kínai utcán – ez a rejtély megoldódott. De már itt is a következő, most egy fekete Model 3-mal.
Valószínűleg nem okoznak se világszerte, se Kínában arányaiban több balesetet Teslával, mint más márkák autóival. De néha mégis úgy tűnik. Alighanem a Tesla úgy-ahogy önvezető szolgáltatáscsomagjainak megtévesztő megnevezése az oka annak, hogy kialakulóban van a Cujo módjára megveszett, Christine-hez hasonlóan vérszomjas Stephen King-i Teslák legendája. Nem biztos, hogy jó ötlet volt Autopilotnak és a Full Self Drivingnak elnevezni azokat a vezetéstámogató rendszereket, amelyek természetesen nem vesznek át semmilyen felelősséget a Teslák sofőrjeitől, mert ez azt a képzetet keltheti, hogy a kocsik akár képesek önálló rémisztő ámokfutásokba is kezdeni.
És persze ott a sok térfigyelő kamera, amelyek szabályos autós horrorfilmet forgatnak ezekről az esetekről, amiket azután a szenzációhajhász médiumok, mint a Player, eljuttathatnak az olyan, ezekre fogékony olvasónak, mint amilyen Te vagy.
Ez a cikk egy rövid hírnek indult arról, hogy a tavaly novemberi fehér Model Y ügyében a vizsgálat ugyan még tart, de azt már lehet tudni a Tesla számítógépei által rögzített adatokból, hogy az autó gázpedálját a 164 km/h sebességet is elérő, 2,6 kilométeres, halálos áldozatot is követelő városi száguldásban 100%-ban lenyomva tartotta, a kormányt mozgatta a sofőr, az önvezető funkció pedig nem volt bekapcsolva. Klasszikus „fék helyett a gázra lépett” esetnek tűnik az ügy. (A sofőr egyébként teljesen józan volt, az öve is be volt kötve – nehezen érthető, hogyan tudott ekkora hülyeséget csinálni.)
Mégsem tudjuk itt befejezni, mert már itt is van a következő eset, ezúttal egy fekete Model 3-ról. A forgatókönyv hasonló: érthetetlen, rémisztő városi száguldás, egy látványos ugratás egy hídon, végül becsapódás. A balesetben a kocsi utasa meghalt, ennek tudatában kattintson, aki kattint:
Talán itt lenne az ideje, hogy a gyalogosgázolás-megelőző rendszer, a tolatáskor a keresztirányban érkező biciklis fellökését megakadályozó rendszer, a vészfékezést segítő rendszer mellé egy ész nélküli városi száguldást megakadályozó rendszert is kifejlesszen az autóipar. Vagy mondjuk lehetne az is, hogy aki annyira képes bepánikolni, hogy kilométereken át, a végső ütközésig tapossa padlóig a gázt a városban, ne vezethessen autót, de ezt valószínűleg nehezebb lenne megoldani.
Mekkergűt világ: a Teslák csak úgy összetörnek, a BMW-k pedig indexelnek, és utána törnek össze: