Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

A környezetvédelem vesztésre áll.

Egymilliónál is több új terepjárót és SUV-t állítottak forgalomba az év eleje óta Németországban, amire soha korábban nem volt példa – írták német hírportálok szerdán a szövetségi közúti közlekedési hatóság (KBA) adatai alapján. Az egymilliós határt novemberben lépték át, hó végére már egymillió-harmincezernél tartottak, ami

Nem tudjuk, ebből mennyi a valódi terepjáró és a terepjárónak tűnő szabadidő-autók aránya, de biztosan az utóbbi hozza a volument. Márpedig ezek szinte egész életüket városban és épített utakon töltik, ahol a kisebb, könnyebb, és szerényebb károsanyag-kibocsátású, normál autók is tökéletesen ellátnák ugyanezt a funkciót.

Ennek ellenére az SUV-k népszerűsége tovább nő: a legismertebb német ágazati elemző, Ferdinand Dudenhöffer szerint részarányuk – a valódi terepjárókkal együtt számítva – részarányuk 2025-re eléri az ötven százalékot az új autók között, mérséklődő növekedési ütem mellett pedig 2030-ra lesz meg az 50 százalék.

A KBA kimutatása szerint egyébként a 83 millió lakosú Németországban 47,1 millió személyautó van, ezek átlagéletkora kilenc és fél év, a kétévesnél újabb autók aránya 13,5 százalék.

Ez is érdekelhet:

(Forrás: MTI)

Elindult a Rakéta, a Player jövőmagazinja!

November elején startolt el új magazinunk, a Raketa.hu, melyben veletek együtt keressük a válaszokat az előttünk álló évek nagy kérdéseire.

Kiemelten foglalkozunk az autózás/közlekedés forradalmával, az okos otthonokkal, a klímakérdéssel, megújuló energiával, a legizgalmasabb, éppen zajló társadalmi változásokkal és rengeteg termékkel és szolgáltatással, ami pillanatokon belül ránk töri az ajtót.

Kövesd be a Rakéta Facebook oldalát, hogy biztosan ne maradj le a jövőről!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.