Az amerikai piacon olyan szabadidő-terepjárót is kínál a Toyota, amely alvázas felépítésével és fejlett összkerékhajtásával off-road használatra is beválik. A 4Runner új generációja minden eddiginél jobb autó lett.
A nyolcvanas évek óta kínál 4Runner néven szabadidő-terepjárót a Toyota, és már a modell hatodik generációját leplezte le, amely az amerikai piacra szánt Tacoma pick-up alapjára épül. Az új modell megtartotta a masszív alvázas felépítést, de elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros futóművével minden eddiginél kényelmesebb és biztonságosabb autó lett.
Már a formája is eladja az új 4Runnert, ami marconább megjelenésű lett a divatos szabadidő-autóknál,
és nem hiányoznak róla a kultikus modellsorozat múltidéző részletei sem, mint a C-oszlop mögötti, tetőbe hajló oldalablak, vagy az elektromosan lehúzható hátsó szélvédő, amivel a pakolás és a szellőztetés is egyszerűbb.
Belül ugyanakkor a Toyota legmodernebb berendezését kapja a 4Runner, az akár 12,3 colos műszeregységgel és 14 colos érintőképernyővel,
vezeték nélküli telefontöltővel. Az okostelefont már digitális kulcsként is lehet használni, megosztva másokkal az autó használatát, és a vezetéstámogató rendszerek sora is bővült, sávkövetővel és vészmegálló asszisztenssel.
Az elődjénél nagyobb, 4,95 méteres 4Runner alapmodellje 2,4 literes, 282 lóerős négyhengeres turbómotort kap, amit hibrid változatban is lehet kérni, ekkor a 48 lóerős elektromotorral együtt 330 lóerő a kombinált teljesítmény és 630 Nm a maximum nyomaték.
Azért is megéri a hibridet választani, mert azzal akár 2670 kilogrammot is vontathat a 4Runner.
Az alapmodellje még hátsókerék-hajtású, de kétféle, kapcsolható és állandó összkerékhajtást is kínál hozzá a Toyota.
Az előbbinél részlegesen önzáró differenciálmű segít kimászni a nehéz helyzetből, az utóbbinál felező is rendelkezésre áll, de elektronikusan zárható hátsó differenciálmű, illetve a hibrid hajtáslánchoz központi differenciálmű is rendelhető.
Igazi terepjáróhoz méltón a 4Runner most először oldható kanyarstabilizátorral fokozhatja a terepképeségeket, a talaj jellegéhez igazodó terepüzemmódok mellett
újdonság a Land Cruiserből ismerős kúszó üzemmód, amelynél a vezetőnek csak a kormányzásra kell ügyelnie,
de rendelkezésre áll egy terepfigyelő kamerarendszer is.
Még ennél is többet ígér az offroad-rajongóknak a 4Runner új Trailhunter kivitele, amelyet gyárilag terepjárásra fejlesztettek, 33 colos Toyo terepabroncsokkal, megnövelt hasmagassággal, robusztus alvázvédelemmel, külső kiegyenlítőtartályos lengéscsillapítókkal, magasra kivezetett szívócsővel, egyedi tetőcsomagtartóval, LED-sorral és elektromos konnektorral.
Ez is érdekelhet: