Az amerikai piacon olyan szabadidő-terepjárót is kínál a Toyota, amely alvázas felépítésével és fejlett összkerékhajtásával off-road használatra is beválik. A 4Runner új generációja minden eddiginél jobb autó lett.

A nyolcvanas évek óta kínál 4Runner néven szabadidő-terepjárót a Toyota, és már a modell hatodik generációját leplezte le, amely az amerikai piacra szánt Tacoma pick-up alapjára épül. Az új modell megtartotta a masszív alvázas felépítést, de elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros futóművével minden eddiginél kényelmesebb és biztonságosabb autó lett.

Már a formája is eladja az új 4Runnert, ami marconább megjelenésű lett a divatos szabadidő-autóknál,

és nem hiányoznak róla a kultikus modellsorozat múltidéző részletei sem, mint a C-oszlop mögötti, tetőbe hajló oldalablak, vagy az elektromosan lehúzható hátsó szélvédő, amivel a pakolás és a szellőztetés is egyszerűbb.

Belül ugyanakkor a Toyota legmodernebb berendezését kapja a 4Runner, az akár 12,3 colos műszeregységgel és 14 colos érintőképernyővel,

vezeték nélküli telefontöltővel. Az okostelefont már digitális kulcsként is lehet használni, megosztva másokkal az autó használatát, és a vezetéstámogató rendszerek sora is bővült, sávkövetővel és vészmegálló asszisztenssel.

Az elődjénél nagyobb, 4,95 méteres 4Runner alapmodellje 2,4 literes, 282 lóerős négyhengeres turbómotort kap, amit hibrid változatban is lehet kérni, ekkor a 48 lóerős elektromotorral együtt 330 lóerő a kombinált teljesítmény és 630 Nm a maximum nyomaték.

Azért is megéri a hibridet választani, mert azzal akár 2670 kilogrammot is vontathat a 4Runner.
Az alapmodellje még hátsókerék-hajtású, de kétféle, kapcsolható és állandó összkerékhajtást is kínál hozzá a Toyota.

Az előbbinél részlegesen önzáró differenciálmű segít kimászni a nehéz helyzetből, az utóbbinál felező is rendelkezésre áll, de elektronikusan zárható hátsó differenciálmű, illetve a hibrid hajtáslánchoz központi differenciálmű is rendelhető.

Igazi terepjáróhoz méltón a 4Runner most először oldható kanyarstabilizátorral fokozhatja a terepképeségeket, a talaj jellegéhez igazodó terepüzemmódok mellett

újdonság a Land Cruiserből ismerős kúszó üzemmód, amelynél a vezetőnek csak a kormányzásra kell ügyelnie,

de rendelkezésre áll egy terepfigyelő kamerarendszer is.

Még ennél is többet ígér az offroad-rajongóknak a 4Runner új Trailhunter kivitele, amelyet gyárilag terepjárásra fejlesztettek, 33 colos Toyo terepabroncsokkal, megnövelt hasmagassággal, robusztus alvázvédelemmel, külső kiegyenlítőtartályos lengéscsillapítókkal, magasra kivezetett szívócsővel, egyedi tetőcsomagtartóval, LED-sorral és elektromos konnektorral.

Ez is érdekelhet:

Kiderült, hogy mennyibe kerül az új Land Cruiser

Készülj fel, hogy nem lesz olcsó megkapni a Toyota retró stílusú terepjáróját.

Az új Land Cruiser mellé a régit is felfrissítette a Toyota

A Toyota még mindig gyártja a negyvenéves Land Cruisert, amit most alaposan átdolgozott.

Land Cruiser helyett ezt a Toyotát kapják az amerikaiak

Nagyobb és izmosabb is, mint a Highlander.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Az Asus dobja piacra elsőként az AI-laptopok új generációját

Szaftos húsokért, bomba jó sörökért és lazán elegáns hangulatért ide kell beülnöd

John Cena a legújabbra cserélte Honda Civic Type R-jét

További cikkeink a témában