Nálunk teljesen ismeretlen, de az Egyesült Államokban az egyik legnépszerűbb Toyota a Highlander nagyobb testvére, a Sequoia, egy igazi full size SUV, amiből most bemutatta az új generációt a japán márka.
Az Egyesült Államokban jóval nagyobbak az autók, ezért a Highlander, ami Európában hatalmasnak tűnik, ott még nem a Toyota kínálatának teteje. Mivel a Land Cruiser már nem elérhető az USA-ban, ezért a Sequoia lett a márka amerikai csúcsmodellje, amit 2008-tól szinte változatlanul gyártottak, de most megjelent a vadonatúj harmadik generációja.
Az új Sequoia ugyanolyan alvázas felépítésű, mint a Land Cruiser és a szintén újdonságnak számító Tundra pick-up,
a stílusa is az utóbbit követi. A hatalmas hűtőmaszkjával, Y-alakú fényszóróival, masszív idomaival és letaglózó méreteivel egyértelműen méltó arra, hogy a Toyota legnagyobb szabadidő-terepjárója legyen.
A motorja már nem V8-as, mint az elődjének, de jóval erősebb lett, a 3,5 literes biturbó V6-os ugyanis 443 lóerőre képes,
és 790 Nm a maximum nyomatéka. A tízfokozatú automata sebességváltó széria, az összkerékhajtás opció, a Toyota óriása pedig akár több mint 4 tonnát is képes elhúzni, negyedével többet, mint az elődje.
A Sequoia alapból három üléssoros, ahol akár nyolcan is elférnek, de rendelhetők kényelmes, szellőztethető fotelek a második sorba is. A műszereket mindig 12,3 colos képernyő mutatja, széria a kamerarendszer, a jobban felszerelt változatok 14 colos érintőkijelzőt, head-up displayt, 14 colos prémium hifit és elektromosan lehajtható fellépőket is kapnak.
A gazdagon krómozott Capstone helyett sportos TRD Pro változatban is rendelhető, a hűtőmaszkba épített LED-es fénysorral:
Ez is érdekelhet: