Szinte hihetetlen, de a kétféle új Land Cruiser mellett még a közel negyvenéves elődjük is gyártásban van, és a Toyota most alaposan felfrissítette a V8-as dízelmotorral és kézi váltóval is kínált ősmodellt.
A legújabb Land Cruiser bemutatóján írtuk, hogy a Toyota kétféle változatot gyárt: a nálunk már nem kapható nagyobb Land Cruisert, és a most leleplezett alig kisebbet, amelyet egyes piacokon Land Cruiser Prado néven árulnak. De igazából van egy harmadik Land Cruiser is, a Toyota ugyanis még mindig gyártásban tartja az 1984-ben bemutatott J70-es szériát azoknak, akiknek nem egy modern autóra, hanem egyszerűen csak egy belevaló terepjáróra van szükségük.
Az új Land Cruiser bemutatásával együtt ezt az ősmodellt is felfrissítette a Toyota.
A J70-es is megkapta az új modell retró stílusú orrát a kerek fényszórókkal, amelyek immár teljesen LED-esek. A belső tér lényegre törő maradt, mint eddig, de modernebb lett a kormánykerék és a váltókar, elérhető a 6,7 colos érintőképernyő okostelefon-tükrözéssel, és olyan modern asszisztensek, mint a sávelhagyás-figyelmeztetés és a táblafelismerés.
A lényeg a hajtáslánc, amit nem bízott a véletlenre a Toyota. Az ős-Land Cruiser eddig négyliteres V6-os benzinessel volt kapható a Közel-Keleten, és 4,5 literes V8-as dízellel és kézi váltóval Ausztráliában. Most az új Land Cruiserben is dolgozó, modernizált 2,8 literes, négyhengeres turbódízelt is felvették a kínálatba, hatfokozatú automata váltóval, amivel a fenti piacokon kívül Japánban is újra kaphatóvá vált a Land Cruiser hírnevét öregbítő változat.
Ez is érdekelhet: