Nem a feltűnésről és a fényűzésről szól a Toyota Century, hanem a lehető legnagyobb nyugalomról és kényelemről. A retró stílusú luxusautónak már kapható a legújabb generációja Japánban, ahol drágább a Lexusnál is.

Japánban még a luxust is másképp értelmezik, és erre nagyszerű példa a Toyota Century. Nem a feltűnésről és a pazarlásról szól, hanem olyan vevőknek szánják, akik minél nagyobb kényelemben kívánnak utazni. Még a japán miniszterelnök is ezzel a típussal jár, amit 1967 óta gyártanak, és csak nemrég jött ki a harmadik generációja. 2017-ben a tokiói autószalonon mutatták be, és mostantól meg is vehető, kizárólag Japánban.

Klasszikus formája nem változott, pedig az 5,34 méter hosszú luxusautó vadonatúj fejlesztés. Már nem az előd V12-es motorja dolgozik benne, hanem a Lexus LS600h-ból ismerős hibrid hajtás, amiben

egy 5 literes, 375 lóerős V8-as benzinmotor és egy 221 lóerős elektromotor dolgozik össze, a kombinált teljesítmény 425 lóerő.

A légrugókon gördülő limuzinban speciális abroncsok, valamint zajt és vibrációt csökkentő berendezések teszik kényelmessé az utat.

Belül pedig nemcsak még tágasabb, hanem elképesztően kényelmes is az utastér. A két hátsó fotelhez elektromosan mozgatható lábtámasz és 11,6 colos képernyő tartozik, a funkciók az ülések közti 7 colos érintőkijelzőről kezelhetők, a külvilágot pedig a 20 hangszórós hifi hangja és az elektromosan elhúzható függönyözés zárja ki. A Century ezzel a Lexusnál is drágább, 19,6 millió jenbe kerül, ami körülbelül 50 millió forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

Ahogyan a japán miniszterelnök besorol a sávba, úgy nem sorol be senki

A japánok ebben is mások, a módszer egyszerűen lenyűgöző.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés