Ha van valami, amire nem számítanál egy Toyota Hilux orrában, akkor az egy Mercedes-AMG-motor. A 6,2 literes V8-assal elég bivaly lehet a japán platós terepjáró, de a tulajdonosának ez sem elég.
Egy dél-afrikai Hilux-tulajdonos nem akármilyen motorra, hanem az AMG-től származó 6,2 literes V8-asra cserélte a Toyota négyhengeresét a pick-upjában. Pedig az autóval nem gyorsulási versenyekre jár, hanem a mindennapi ügyeit intézi és rendszeresen vontat. „Szenvedélyem az egyedi járművek építése, és ehhez a japán modellek jelentik a legjobb alapot” – mondja.
Nem ez az első V8-as motorral szerelt Hilux, de azokat eddig csak a tereprali-világkupa futamain lehetett látni.
Az 5 literes Lexus-motorral gyártott csővázas versenygép már évek óta a legfőbb esélyese a világ legkeményebb autóversenyének számító Dakar-ralinak, Nasszer el-Attija 2019-ben az abszolút győzelmet is megszerezte vele.
Minden bizonnyal ez adta az ihletet a Hilux-tulajdonosnak, amikor egy baleset miatt egyébként is cserélni kellett volna az eredeti 2,8 literes Toyota-motort. A választás az AMG által 2007-ben bemutatott 6,2 literes V8-as szívómotorra esett, aminek
500 lóerős teljesítménye két és félszerese az eredetiének, a 630 Nm nyomatéka a dakaros versenyautóénál is több.
Figyelemreméltó különbség, hogy a V8-as Hiluxban nem az AMG hétfokozatú automata váltója, hanem
a Toyota eredeti hatfokozatúja küldi az erőt a kerekekhez, ugyanis a tulajdonos szerint finomabban működik,
és minden további nélkül bírja a sokkal nagyobb nyomatékot. Igaz, ennek érdekében néhány módosításra is szükség volt.
Nemcsak a motor, hanem a piros féknyergek is az AMG-től származnak, a belső teret Alcantara kárpitozással és kagylóülésekkel dobta fel a tulajdonos. Az enyhe ültetésnek köszönhetően a 20 colos felnik szépen kitöltik a kerékjáratokat, amivel ránézésre is izmosabbnak tűnik a Hilux. A tulajdonosa mégis éppen árulja, mert egy még erősebbet szeretne építeni…