Óriásit változik a Toyota üzemanyagcellás autója a modellváltással, rút kiskacsából elegáns luxusautó lesz a Mirai, aminek a technikáját is továbbfejlesztették, hogy még tovább menjen egy tank hidrogénnel.
Ha a Toyota azt szeretné, hogy elterjedjen az üzemanyagcellás hidrogénautója, akkor nem árt olyan formát rajzolni neki, ami nemcsak áramvonalas, de vágynak is rá az emberek. A 2014-ben bemutatott előző szériás Mirai a leginkább úgy nézett ki, mint egy nagyra nőtt Prius, ezért nehéz volt rajongani érte, de az utódját már csak a formája miatt is lehet szeretni.
A tokiói autószalonon még csak az új Mirai prototípusát leplezték le, de nem lepődnénk meg rajta, ha ehhez nagyon hasonló formában kerülne gyártásba. A Toyota formatervezői teljesen átgondolták a koncepciót, és
egy hátsókerék-hajtású, elegánsan nyúlánk limuzint alkottak, amihez már nem a Priust, hanem inkább a Lexust vették mintául.
Az áramvonalas karosszéria nagyobb is lett a korábbinál, 4,98 méteres hosszával az új Mirai jelentősen hosszabb, szélesebb és laposabb az elődjénél. A régi modell furcsa arányain sokat javított a megnövelt tengelytáv és a 20 colos kerekek is.
A hatalmas hűtőmaszkról inkább a Lexus jut eszünkbe, a széles hátsó lámpák formájába az új Suprát is bele lehet látni.
A belső tér is modernebb lett, a színes képernyős műszeregység a kormánykerék mögé került, középen egy 12,3 colos érintőképernyőt kapott az infotainment, nem maradhat el a szellőztetett ülés és a vezeték nélküli mobiltöltés sem.
Az üzemanyagcellás rendszerben felgyülemlett vizet kieresztő gomb kiemelt helyet kapott a műszerfal tetején.
A technikájától még nem árult el részleteket a Toyota, de ezen a téren is továbblépett a Mirai. Az elődjében 154 lóerős villanymotor hajtotta az első kerekeket, az újról még csak azt tudjuk, hogy hátsókerék-hajtású, mint a legjobb limuzinok.
A hatékonyságát tovább növelték, ezért 30 százalékkal nagyobb lett a hatótávja, egy feltöltéssel már 650 kilométert is meg lehet tenni.