Aki nem elégedett az új Supra BMW-féle soros hathengeresével, még mindig kicserélheti a motorját, ebbe a példányba például egy Formula–1-es felmenőkkel rendelkező V10-es került, aminek fantasztikus hangja van.

Ryan Tuerck driftbajnok nevét akkor is hallhattad már, ha egyébként nem követed a gumifüstölős sportot, az amerikai fickó ugyanis egy olyan Toyota GT86-ot épített, amibe egy Ferrari 458 Italia motorja került, és a szörnyeteget a Playeren is bemutattuk.

A drifter legújabb alkotása a Toyota másik sportautójából, az új Suprából készült, és a BMW-től származó háromliteres, soros hathengeres helyére nem akármilyen motor került, hanem

egy olyan 4 literes V10-es Judd-motor, amelynek az elődje a Formula–1-ben is szerepelt, és Le Mans-ban is indultak vele.

A V10-es motornak csupa előnye van a Supra orrában. A versenyautókhoz fejlesztett erőforrás egyrészt könnyű, csak 145 kilogrammot nyom, másrészt kompakt, csupán 60 centi magas, ezért simán elfér a Toyotában.

A legvonzóbb benne mégis az, hogy 750 lóerőre képes, hétezer feletti fordulatszámon él, és 11 ezerig lehet kihúzatni!

A hatfokozatú szekvenciális váltóval szerelt V10-es motornak egészen elképesztő hangja van, amivel a kilencvenes-kétezres évek Formula–1-es autóit idézi.

A szénszálas karosszériával épített gépet már megjáratták a fékpadon, és alig várjuk, hogy Ryan egy kanyargós hegyi úton is drifteljen vele. De azért óvatosabb legyen, mint a GT86-tal…

És ezt olvastad már?
Nem az a baj, hogy a hokedlin ült, hanem hogy közben autót vezetett egy Németországban lekapcsolt férfi
Nem könnyű elkezdeni a futást, de most Nyári Dia is segít benne