Aki nem elégedett az új Supra BMW-féle soros hathengeresével, még mindig kicserélheti a motorját, ebbe a példányba például egy Formula–1-es felmenőkkel rendelkező V10-es került, aminek fantasztikus hangja van.

Ryan Tuerck driftbajnok nevét akkor is hallhattad már, ha egyébként nem követed a gumifüstölős sportot, az amerikai fickó ugyanis egy olyan Toyota GT86-ot épített, amibe egy Ferrari 458 Italia motorja került, és a szörnyeteget a Playeren is bemutattuk.

Mi másra való lenne egy Ferrari-motoros Toyota GT86, mint driftre

Bár nem a sportág szabályai szerint épült, de élményautónak így még tökéletesebb.

A drifter legújabb alkotása a Toyota másik sportautójából, az új Suprából készült, és a BMW-től származó háromliteres, soros hathengeres helyére nem akármilyen motor került, hanem

egy olyan 4 literes V10-es Judd-motor, amelynek az elődje a Formula–1-ben is szerepelt, és Le Mans-ban is indultak vele.

A V10-es motornak csupa előnye van a Supra orrában. A versenyautókhoz fejlesztett erőforrás egyrészt könnyű, csak 145 kilogrammot nyom, másrészt kompakt, csupán 60 centi magas, ezért simán elfér a Toyotában.

A legvonzóbb benne mégis az, hogy 750 lóerőre képes, hétezer feletti fordulatszámon él, és 11 ezerig lehet kihúzatni!

A hatfokozatú szekvenciális váltóval szerelt V10-es motornak egészen elképesztő hangja van, amivel a kilencvenes-kétezres évek Formula–1-es autóit idézi.

A szénszálas karosszériával épített gépet már megjáratták a fékpadon, és alig várjuk, hogy Ryan egy kanyargós hegyi úton is drifteljen vele. De azért óvatosabb legyen, mint a GT86-tal…

Szörnyű érzés, amikor már az első kanyarban megtöröd a Ferrari-motoros Toyota GT86-ot

Forgatni indultak vele, és már az elején árok lett a vége.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

World Margarita Day – Egy újabb ünnepet köszönthetünk köreinkben, már Magyarországon is

Gyönyörű ez a klasszikus Porsche, csak éppen teljesen elektromos

A Nissannak erre a Porsche 959-re is szüksége volt a Skyline GT-R sikeréhez

További cikkeink a témában