A marketing csodája, milyen sokféle szinten lehet pénzt költeni, cuccot venni ahhoz, hogy eltüntesd a lemosott autódról a vízcseppeket.
A technológia fejlődésének ősi dilemmája, hogy az univerzális eszközök vagy a speciális eszközök irányába érdemes-e inkább haladni. Mindenre használható, minden irányban állítható szerszám vagy célhardver minden létező feladathoz? Egy kombináltfogó a zsebben vagy egy komplett szerszámosláda? Ember formájú robot, ami mindent meg tud csinálni, amit mi, vagy külön szakrobot minden fontos feladatra, ami csak azt tudja csinálni, amire tervezték, de azt tökéletesen?
A marketing általában a speciális eszközöket szereti jobban: több eszköz, több termék, több pénz, folyamatos fogyasztás. Így aztán időnként egészen elképesztő mértékű specializálódás alakul ki az emberi kultúrához kapcsolódó tevékenységi területeken. Még akár olyan niche szegmensekben is, mint az otthoni autómosás után a kocsin maradó vízcseppek eltávolítására szolgáló eszközök piaca.
Egy autómosáshoz alapesetben elegendő egy vödör és egy kefe, de az autókozmetikai ipar már rég túlment ezen a kőkorszaki hozzáálláson. Már nem csak az a fontos, hogy a víz rákerüljön a kocsira, a kosz pedig lemosódjon róla, hanem az is, hogy a végén a vizet is eltávolítsuk az autóról, így ne rondítsák el vízkőfoltok, megfolyások a csillogó felületeket.
A megoldás erre a részfeladatra persze lehetne egy darab rongy is, de az nem elég civilizált, nem elég szakszerű, nem elég kúl. Ezért felépült egy egész specializált termékvertikum az autómosás folyamatának eme mozzanatára.
A belépő szint azért továbbra is a rongy. Persze nem ám akármilyen rongy, hanem speciálisan az autó letörlésére való rongy, valahol 1-2 ezer forintos belépő szinttől egészen a többdarabos, kesztyűtartóban elférő tárolódobozkában tartható 5-6-10 ezer forintos, presztízsértéket is hordozó színvonalig:
A rongynál fejlettebb, látványosabb, vaskosabb, férfiasabb eszköz a szilikonos vízlehúzó. Ezzel a nagy felületekről kellemes csikorgás kíséretében söpörhetjük le a vizet, így nem is beszélhetünk száradásról, nem is marad a fényezésen szinte semmi, aminek meg kellene száradnia, így vízkőfoltok sem alakulhatnak ki. Meg kell azonban jegyeznünk, hogy a víz lehúzása után nem mellőzhető egy textiles áttörlés sem, mert a kis résekből előcsorgó víz veszélyét ezzel a cuccal önmagában nem lehet elhárítani.
A szilikonos lehúzó tervezésénél fontos a jól markolható, ergonomikus nyél és a rikító szín. A fekete-sárga kombináció látványosan rücskös markolattal például különösen ütős, hiszen látványuk férfias munkagépeket idéz fel, így egy ilyennel sokkal macsóbb érzés leseperni a vizet, mint valami unalmasabb darabbal:
A pár ezer forintos szilikonlehúzó és a szintén párezer forintos rongy létezése miatt még nem írtam volna meg ezt a cikket, de amikor ma megtudtam, hogy létezik egy, a vizet a lemosott kocsiról nagy nyomású levegővel minden résből ki- és minden felületről lefúvató célgép is, tudtam, hogy erről a csodálatos dologról muszáj mindenki értesítenem! Mert nem az van ám, hogy egy amúgy is a jól felszerelt garázsban lévő kompresszor egyszerű kis kiegészítője, esetleg egy fújásra is képes porszívó toldaléka lenne a csúcsa az autókozmetikológia eszköztárának. Nem, ezek teljesen önálló entitások, kábellel, motorral, házzal és csövekkel, ahogy kell!
Hát ki ne képzelne az álomgarázsába a Bugatti és a Hummer mellé a sarokba egy ilyen Ádám Levegő Ágyú Autó Szárító Fúvóját? 58000 láb per perces légárammal? Piros színben? Mely nem ám csak parasztos kerekeken, hanem Prémium Elforduló Gumi Görgőkön gurul? Mindössze 90 ezer forintért (300 dollárért)?
Vagy ott a Metrovac AirForce Master Blaster! Hát létezik ennél férfiasabb név egy autómosás utáni vízkifúvató ventilátorra? 4+4 lóerő? Lángnyelvekkel a címkéjén?
Gyönyörű szerkezet, igazán nem sok érte az a 640 euró, 230 ezer forint, amibe kerül! Igen, ilyen mély a nyúl ürege, ha autószárító eszközökről van szó.