Néhány nappal a premier előtt mutatta meg a BMW, hogy milyen újfajta hűtőmaszkot képzelt el a tisztán elektromos hajtású iX3-ra, most pedig leleplezte az egész autót. A bemutatása új korszak kezdetét is jelenti, hiszen hamarosan minden BMW-ből lehet elektromos változat.
Ha az i3-at forgalmazó BMW i-t külön márkaként kezeljük, ahogyan a müncheniek is teszik, akkor az iX3 a BMW első tisztán elektromos hajtású modellje. Persze már számos típusát tölthetjük a konnektorról, nemcsak az i3-at és a hibrid i8-at, hanem a 3-as, 5-ös és 7-es sorozatból, a 2-es Active Tourerből és a MINI Countrymanből, sőt, még az X5-ből is van plug-in hibrid. A most bemutatott iX3 azonban az első tisztán elektromos hagyományos BMW.
Persze a pekingi autószalonon leleplezett modell még csak a koncepció, de biztos lehetsz benne, hogy ehhez nagyon hasonlóan néz majd ki a végleges iX3 is, ami két éven belül gyártásba kerül.
A legfeltűnőbb része a zárt hűtőmaszk, ami új rácsozást kapott, és szokatlan módon középen egybenyitották a két veséjét.
Egyediek a lökhárítók és a felnik, a kerékjáratok fényes feketék, a kék betétek pedig szintén az elektromos hajtásra utalnak.
Az elektromos hajtáslánc 270 lóerős teljesítményre képes, ami a villanymotorok nagy nyomatékát figyelembe véve bőven elegendő lehet.
Még nem tudjuk, hogyan megy az iX3, de azt már igen, hogy mennyit: a 70 kilowattórás akkumulátor egy feltöltésével 400 kilométert lehet megtenni
már az új, reálisabb WLTP szabvány szerint. A 150 kilowattos villámtöltővel pedig 30 perc alatt újra teljesen fel lehet tölteni az akkumulátort.
Az új X3-at már úgy tervezte meg a BMW, hogy tisztán elektromos hajtású változat is készüljön belőle, és a jövőben minden BMW-t lehet majd választani belsőégésű motoros, konnektorról tölthető hibrid, valamint teljesen elektromos változatban. 2025-re már 12 elektromos modellt kínálna a BMW, úgyhogy ideje hozzászokni, hogy az új hűtőmaszk egy új korszak kezdetét is jelenti a BMW-nél, amikor az elektromos változat már nem is lesz olyan nagy ritkaság.