A Hyundai létrehozta az IONIQ brandet, elektromos modelljei számára.

A BMW egy i betűvel különbözteti meg az elektromos mobilitás jegyében született modelljeit: i3, i8, iX3. A Volvo külön márkát hozott létre tisztán elektromos sport-prémium modelljeinek (pontosabban átírta egy már korábban is létező brandjük, a Polestar funkcióját). Tegnap pedig a Hyundai jelentette be, hogy külön márkanévvel is megkülönbözteti villanyautóit.

A Hyundai először a környezetbarát mobilitáshoz kapcsolódó, hosszú távú kutatási és fejlesztési programja: a Project IONIQ meghirdetésekor használta az ion és unique szavak ötvözéséből keletkezett IONIQ kifejezést. Ebből a projektből kiindulva a Hyundai 2016-ban mutatta be az IONIQ-ot, az első és egyetlen olyan autót a világon, amely háromféle, részben vagy teljesen elektromos hajtásláncot kínált ugyanazon platformon. A Hyundai a következő négy év során három új, kifejezetten elektromos hajtásúnak fejlesztett modellt kíván bevezetni az IONIQ márka zászlaja alatt.

A Hyundainak egyébként nem ez az első almárkája. A Lexus (Toyota), Acura (Honda) és Infiniti (Nissan) mintájára az észak-amerikai piacon 2015 óta prémium modelljeit nem Hyundaiként, hanem Genesisként értékesíti a cég.

IONIQ 5 / IONIQ 6 / IONIQ 7

A Hyundai számmal jelöli majd az új márka égisze alatt piacra lépő elektromos járműveket: a szedánokat páros, a szabadidőjárműveket pedig páratlan számokkal. Az IONIQ márka első modellje egy középkategóriás szabadidőjármű: az IONIQ 5 lesz, amely 2021 elején mutatkozik be. Az IONIQ 5 alapját a 2019-es Frankfurti Autószalonon bemutatott 45 Concept elektromos tanulmányautó adja.

2022-ban érkezik az idén márciusban bemutatott Hyundai Prophecy elektromos tanulmányautóra épülő IONIQ 6 sportszedán, majd 2023-ban lép színre a IONIQ 7, egy nagy szabadidőjármű. Az IONIQ modelleket formai szempontból az úgynevezett "Időtlen dizájn" tematikája köti majd össze. Formatervükhöz múltbéli modellekből merítenek ihletet a tervezők, ám koncepciójukkal már a jövőt készítik elő.

Az E-GMP platform

Az IONIQ márka modelljei a Hyundai elektromos globális moduláris padlólemezére (E-GMP) épülnek. Az elektromos platform alkalmazásával a Hyundai „intelligens élettérként” alkothatja újra a járművek belső terét, ahol széles tartományban között állítható ülések, vezeték nélküli kapcsolódási szolgáltatások, valamint egyedi megoldások – pl. fiókként nyitható kesztyűtartó – várják az ügyfeleket.

A Hyundai Motor Group a közelmúltban bejelentette, hogy 2025-re csoportszinten egymillió tisztán elektromos gépkocsit kíván eladni, és 10 százalékos részesedést elérve a globális EV-piac vezető szereplőjévé kíván válni.

Az új márka népszerűsítésére a Hyundai a London Eye-t egy óriási Q betűvé változtatta

A 2025-ös stratégia keretében a Hyundai Motor Company ugyanekkorra a környezetbarát járművek globális piacának harmadik legnagyobb szereplőjeként az üzemanyagcellás (FCEV) járműveken felül 560 ezer akkumulátoros elektromos jármű értékesítését tervezi.

Ez is érdekelhet:

A piac legátgondoltabb elektromos autója

Semmi divat, semmi indokolatlan extra, semmi felesleges ciráda, minden az elsőrendű célt szolgálja: legyen ez a leghétköznapibb elektromos autó!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

További cikkeink a témában
Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!
Hirdetés