A Volkswagen eredetileg csak reklámcélból készítette, de a vevőknek megtetszett, ezért kisebb sorozatot is gyártottak a Polo Harlekinből. Most a legújabb generációval elevenítették fel a tarka különlegességet.

1994-ben jelent meg a Polo harmadik generációja, ami több téren is nagy előrelépésnek számított, a Volkswagen kisautójában ekkor jelent meg elsőként a légzsák, a blokkolásgátló és az övfeszítő. Az igazán nagy újdonsága azonban a gyártási rendszer volt, ami lehetővé tette, hogy a hajtásláncot, a felszereltséget és a színt a vevő igényei szerint kombinálják.

A Volkswagen ennek demonstrálására különleges Polót készített, amelyen az elemeket piros, sárga, kék és zöld színekre fényezte.

A legnagyobb meglepetésükre a márkakereskedésekbe küldött húsz példányra azonnal akadtak érdeklődők, ezért a Volkswagennél úgy döntöttek, hogy 1000 példányt sorozatgyártásba küldenek belőle.

A különleges szériának a Harlekin nevet adták, ami az olasz komédiákban a bohóc, a paprikajancsi neve volt.

A németeknél nemcsak megvenni lehetett annak idején, hanem megnyerni is: egy gyorséttermi menühöz adtak egy mozaikdarabot, és akinek sikerült hat darabból kiraknia a Polo képét, indulhatott a sorsoláson az 500 autó egyikéért.

A Polo Harlekin gyártása is különleges volt, a Volkswagennél ugyanis először legyártottak hozzá négy hagyományos autót

piros, sárga, kék és zöld színben, majd a karosszériaelemeket, mint a motorháztetőt, a csomagtérajtót, az ajtókat és a lökhárítókat előre meghatározott sorrendben cserélték össze rajtuk.

A tulajdonosok mesélik, hogy a rendőrök gyakran azért állítják meg őket, hogy megnézzék, milyen színt írtak a forgalmiba.

A Polo Harlekin alapszíne mindig az, ami a tető és a küszöbök színe, de ezt a vevők nem választhatták meg. Ha megrendeltek egy autót, akkor a szerencse döntötte el, hogy a négyféle kombináció közül végül melyiket kapták meg.

A Polo Harlekin utastere is tükrözi a különleges színvilágot, még ha nem is olyan tarka, mint a külseje.

A kárpiton megjelenik a négy különböző szín, a kormánykerék pedig minden példányban kék bőrborítást kapott. Az első ezer autóhoz sorszámozott kulcstartót is adtak, a Volkswagen végül összesen 3806 példányt gyártott belőle.

Kevesen tudják, de az autóhoz a Bogár adta az ihletet, 1964-ben egy hirdetésben többszínű karosszériával pompázott az autó.

Akkor azt reklámozták vele, hogy a különböző évjáratból származó alkatrészek mennyire könnyen kombinálhatók egymással.

1996-ban az amerikai Volkswagen-importőr a hármas Golfból is kiadott Harlekin változatot 1000 példányban

A többszínű külső máig népszerű stílus a Volkswagen-tuningolók körében, ezért láthatsz más típusokat is tarkában. A márka holland importőre pedig nemrég készített egy Harlekin változatot a Polo legújabb generációjából, ezúttal csak egyetlen példányban.

Ha rendelhető lenne, te kérnéd Harlekin külsővel a Volkswagened?

Ez is érdekelhet:

75 éve így indult a bogárhátú Volkswagen sorozatgyártása

Az üzem beindítása egy brit főtisztnek köszönhető.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés