A Volkswagen eredetileg csak reklámcélból készítette, de a vevőknek megtetszett, ezért kisebb sorozatot is gyártottak a Polo Harlekinből. Most a legújabb generációval elevenítették fel a tarka különlegességet.
1994-ben jelent meg a Polo harmadik generációja, ami több téren is nagy előrelépésnek számított, a Volkswagen kisautójában ekkor jelent meg elsőként a légzsák, a blokkolásgátló és az övfeszítő. Az igazán nagy újdonsága azonban a gyártási rendszer volt, ami lehetővé tette, hogy a hajtásláncot, a felszereltséget és a színt a vevő igényei szerint kombinálják.
A Volkswagen ennek demonstrálására különleges Polót készített, amelyen az elemeket piros, sárga, kék és zöld színekre fényezte.
A legnagyobb meglepetésükre a márkakereskedésekbe küldött húsz példányra azonnal akadtak érdeklődők, ezért a Volkswagennél úgy döntöttek, hogy 1000 példányt sorozatgyártásba küldenek belőle.
A különleges szériának a Harlekin nevet adták, ami az olasz komédiákban a bohóc, a paprikajancsi neve volt.
A németeknél nemcsak megvenni lehetett annak idején, hanem megnyerni is: egy gyorséttermi menühöz adtak egy mozaikdarabot, és akinek sikerült hat darabból kiraknia a Polo képét, indulhatott a sorsoláson az 500 autó egyikéért.
A Polo Harlekin gyártása is különleges volt, a Volkswagennél ugyanis először legyártottak hozzá négy hagyományos autót
piros, sárga, kék és zöld színben, majd a karosszériaelemeket, mint a motorháztetőt, a csomagtérajtót, az ajtókat és a lökhárítókat előre meghatározott sorrendben cserélték össze rajtuk.
A tulajdonosok mesélik, hogy a rendőrök gyakran azért állítják meg őket, hogy megnézzék, milyen színt írtak a forgalmiba.
A Polo Harlekin alapszíne mindig az, ami a tető és a küszöbök színe, de ezt a vevők nem választhatták meg. Ha megrendeltek egy autót, akkor a szerencse döntötte el, hogy a négyféle kombináció közül végül melyiket kapták meg.
A Polo Harlekin utastere is tükrözi a különleges színvilágot, még ha nem is olyan tarka, mint a külseje.
A kárpiton megjelenik a négy különböző szín, a kormánykerék pedig minden példányban kék bőrborítást kapott. Az első ezer autóhoz sorszámozott kulcstartót is adtak, a Volkswagen végül összesen 3806 példányt gyártott belőle.
Kevesen tudják, de az autóhoz a Bogár adta az ihletet, 1964-ben egy hirdetésben többszínű karosszériával pompázott az autó.
Akkor azt reklámozták vele, hogy a különböző évjáratból származó alkatrészek mennyire könnyen kombinálhatók egymással.
A többszínű külső máig népszerű stílus a Volkswagen-tuningolók körében, ezért láthatsz más típusokat is tarkában. A márka holland importőre pedig nemrég készített egy Harlekin változatot a Polo legújabb generációjából, ezúttal csak egyetlen példányban.