Meglepő terveken dolgoznak a Škodánál, hiszen egy interjúban elárulták, hogy szellemi utódot állíthatnak a hetvenes években nálunk is vágyott sportkupénak, a 110 R-nek, méghozzá a kor elvárásainak megfelelően elektromos hajtással.
A nemzetközi autóbemutatók nemcsak arra jók, hogy az elsők között vezessük az újdonságokat, hanem arra is, hogy személyesen kérdezhessünk, és első kézből tudjunk meg érdekességeket a jelen lévő mérnököktől. Az Auto Express munkatársai is faggatták Christian Tubét, aki a Škoda fejlesztési részlegén dolgozik.
Amikor megkérdezték, hogy a cseh márka tervez-e utódot állítani a hetvenes években népszerű sportkupénak, akkor maguk is meglepődtek a válaszon: igen, és elektromos hajtású lesz.
A farmotoros, hátsókerék-hajtású Škoda 110 R Coupé nálunk is vágyott termék volt, a hasonló felépítése miatt csehszlovák Porschének is hívták.
De legfeljebb csak a nagyon korai Porschékkel tudna versenyezni, hiszen 1,1 literes, négyhengeres motorja 52 lóerős volt, amivel 18,5 másodperc alatt gyorsult százra és 145 km/óra volt a végsebessége. Beláthatjuk, hogy ennél az autónál inkább a stílus és az élmény számított, mintsem a gyorsaság. 1970 és 1980 között csaknem 57 ezer példány készült belőle.
A Škoda még nem kínál elektromos autót, de az anyamárkánál már ott a technológia, a tisztán elektromos e-Golf és a konnektorról tölthető hibrid Golf GTE hajtása a cseh márka típusaiban is megjelenhet. Nem is olyan régen lelepleztek egy kupéformájú szabadidő-terepjárót tisztán elektromos hajtással, ezt a koncepciót pedig hamarosan szériagyártású modellek követik. 2019-ben mutatják be az elsőt, és 2025-re már öt ilyen típust kínálnának, ezek egyike lehet a jövő cseh Porschéje elektromos motorral.
Egy cseh cég már el is képzelte a 130 RS modern megfelelőjét, igaz, ők Audi R8-ból építették meg, amit a Balatonra is elhoztak, kattints ide, és nézd meg, hogyan sikerült.