Nem adja fel a kompakt autók kategóriáját a Fiat, a bemutatása után négy évvel megújult a Tipo, ami háromhengeres motort és Cross változatot kapott.
2016-ban jelent meg a Tipo új generációja, elsőként négyajtós lépcsőshátú karosszériával, aztán egy évvel később az ötajtós ferdehátú és a kombi is megérkezett. A Bravo után a Fiat ezzel a modellel tért vissza a kompakt autók közé, de már nem feltétlen a legjobb akart lenni, hanem inkább a legolcsóbb, és ezt sikerült is elérnie.
Most pedig itt volt az ideje a Tipo megújulásának, és a Fiatnál nem vették félvállról a feladatot.
Az új hűtőmaszkkal és lökhárítóval, és az immár teljesen LED-es fényszórókkal ismerős, mégis modernebb arca lett az autónak. Az eddigi embléma helyére FIAT logó került, és a hátsó lámpák is LED-esek lettek.
A kínálat újdonsága a mai divat szerint készült Tipo Cross, aminek az ötajtós modell adja az alapját.
A szabadidős változat nem összkerékhajtású, de a futóművét négy centivel emelték meg, hogy bátran térjünk le vele a földútra. A Cross egyedi lökhárítókat és küszöböket, tetősíneket és fényezetlen fekete kerékjárati íveket kapott.
A belső teret az eddiginél igényesebbé tették az olasz tervezők,
az új kormánykerék mögött 7 colos színes képernyő mutatja a műszereket, középre pedig egy 10,25 colos szélesvásznú érintőkijelző került a Fiat legújabb infotainment rendszerével, Android Auto és Apple CarPlay okostelefon-tükrözéssel. Az extrák közé kulcsnélküli indítás és vezeték nélküli mobiltöltés iratkozott fel.
Csak a motorkínálat kelthet csalódást, az eddigi 1,4 literes, 95 és 120 lóerős
négyhengeres motor helyére kerülő ezer köbcentis, turbós háromhengeres az egyetlen benzines,
100 lóerővel és 190 Nm-rel. A Fiat azonban nem adja fel a dízeleket, az ismert Multijet erőforrás kérhető 95 lóerővel, és az eddigi 120 helyett 130 lóerővel is.