Volt valami pikáns október második felében Katalóniába utazni, a politikai helyzet ugyanis azt ígérte, hogy a szokványosnál különlegesebb élményekben lehet része az egyszeri újságírónak. És így is lett.

Ezeket a különleges körülményeket azonban sikerült elfeledtetniük a házigazdáinknak, a Seatnak, mégpedig azzal, hogy betették alánk legújabb modelljüket, az Aronát. A tesztvezetés festői útvonalon történt, a reptérről a bemutató helyszínét jelentő San Benet-ig vezető 100 kilométeres útvonal fele pálya volt, a második fele azonban masszív hegyi szerpentin olyan szűk utakkal, amiken két robogós is csak úgy férhetett el egymás mellett, ha valamelyik lehúzódott.

A feladatos szakasz arra kiváló volt, hogy kiderüljön, mit bír az Arona, mennyire sikerült dinamikus autót építenie a spanyoloknak, mik az erősségei és mik nem.

De induljunk az első benyomásokkal

Ha megkérdeznénk valakit, hogy hogy is néz ki az Arona, kapásból azt vágná rá, hogy ez egy Ibiza, csak magasabb. Tulajdonképpen erről van szó, de benne van az, amit a tervezők szerettek volna, az ő céljuk ugyanis az volt, hogy egy olyan autót építsenek, amely meghódítja a várost.

Ezzel aztán el is helyezték a piacon az Aronát, ugyanis egy olyan autóról beszélünk, ami városi életmódban, hétfőtől péntekig mutatja meg a legjobb arcát, én például rögtön magam mellé vizualizáltam egy feleséget, amint megyünk a gyerekekért, hogy felvegyük őket a fociedzés végén. Ráérezni egy jármű lelkére, létezése céljára legalább olyan fontos, mint a technikai adatok, de azért ne feledkezzünk meg az utóbbiakról sem.

Az Arona 95 (1.0 EcoTSI, 75kw) és kétféle 115 lóerős formában elérhető, pályán szépen ment, de a szerpentines útvonalon, a kanyarokból kiérve nyomhatta az ember a pedált, a 115 lóerő is kevés volt, hogy harapjon az autó –a jó hír, hogy városban ilyen kihívásokkal nem kell szembenéznie. A fogyasztás a gyártó szerint 4,9-5 liter száz kilométerenként, általános iránymutatásnak jó, de az ilyesmit érdemes a helyén kezelni.

Messze nem a teljesítménye a legvonzóbb fícsőre, hanem az a technológia, amit az utasok köré pakoltak. A tesztautóban nyilván minden extra ott volt, megcsillogtatta a Seat a fegyvereit, és kár lenne tagadni, hogy ezek bizony ragyognak rendesen. Full link technológia, vezeték nélküli mobiltelefon töltő, 8" Full Navi rendszer, pulzáló fényű motorindító gomb, BeatsAudio, holttér figyelő rendszer, hátsó keresztforgalom figyelmeztetés, adaptív sebességtartó automatika és Front Assist.

Ha ehhez hozzátesszük, hogy a műszerfal áttekinthető, se nem sok, se nem kevés, a kijelzőpanel első blikkre könnyen kezelhető, egyszerű, a belső tér pedig tágas és dizájnos, akkor nyugodt szívvel ki lehet jelenteni, hogy a holisztikus élmény az, hogy az Arona egy olyan hely, ahol jó lenni.

A Seat egyébként is egyre több energiát fordít az autóipar új mantrájára, a konnektivitásra, és ez ugyan a 2018-ban bemutatásra kerülő hétszemélyes SUV-jükben fog kiteljesedni, de már az is nagyon impresszív, amit ebben láttunk. Külön büszkék az audió rendszerre, ami 300 wattos erősítővel, hat hangszóróval és high end mélynyomóval tolja a csikidámot a világba.

Ha hozzátesszük, hogy az ember szinkronizáltatja az android vagy Apple telefonját a kocsival, és vezeték nélkül töltheti fel a telóját, akkor 35 alatti techfüggő telefonfetisiszta legyen a talpán, ha nem olvad el a gyönyörűségtől.

Összességében az Arona egy korrekt városi/családi crossover egy egyre magabiztosabban gondolkodó autógyártótól. Nem tudjuk, mire jut azon a piacon, ahol Nissan Juke-ok, Peugeot 2008-ak mozognak, de az beszédes adat, hogy az idei 315 ezer eladott autóval kábé az egyik legjobb évüket tudják maguk mögött. Kényelemben, dizájnban, külsőségekben elképesztően erős (68 féle konfigurációban lehet megrendelni), teljesítményben pedig benne van az, ami potenciális családi autóvá teheti.

És végül a piszkos anyagiak: az új Arona bézik ára négy millió forint, ami a felsorolt extrákkal hat millió forint közelében ér véget.

És hogy visszatérjünk történetünk elejére: azt még senki sem tudja pontosan, hogy mi fog történni Katalóniával a közeli jövőben, az viszont elég biztosnak tűnik, hogy a Seatnak helye lesz benne.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Új fényeket kap, de marad a nagy maszk a BMW 4-es Gran Coupén és i4-en

További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés