Sosem lehet megunni a nagy motorral szerelt kisautókat, és most egy újabbat mutatunk be. Az amerikai Gruppe5 Motorsport műhelyében építenek pályagépet a BMW 2002-ből, amibe az M5-ből származó V10-es motort szánják.
A 3-as sorozat elődje volt a 2002 a BMW-nél, és a típus legerősebb változatának az 1973-ban bemutatott 2002 turbo számított. A kétliteres motorját 170 lóerősre izmosították, 6,9 másodperc alatt gyorsult százra és 210 km/óra volt a végsebessége, amivel akkoriban csak a 911 Turbo vehette fel a versenyt.
Mára keresett veterán lett belőle, és az amerikai Gruppe5 Motorsport éppen ebből az autóból építene pályára termett szörnyeteget.
Az alapokat az 1968-tól 1975-ig gyártott 2002 adja, amit teljesen szétszednek, és szénszálas anyagból készült elemekkel öltöztetik fel.
A belső teret is kipakolják, a helyére karbon műszerfal, színes képernyős műszeregység, versenypályára való kagylóülések és bukókeret kerül. A jócskán kiszélesített sárvédők alá 19 colos kerekek és szélesebb abroncsok is férnek, amire szükség is lesz, a 2002-be ugyanis jóval nagyobb motort szánnak.
A motorja az E60-as M5-ből származó V10-es lesz, amit szintén átépítenek, a vevők kétféle változat közül választhatnak: az 5,8 literes kivitel 744 lóerős, az 5,9 literes pedig 803 lóerős lesz.
A Gruppe5-féle 2002 közben alig egy tonnát nyom, úgyhogy belegondolni is rémes, hogyan mehet majd vele a hátsókerék-hajtású, hatfokozatú szekvenciális váltóval szerelt versenygép, aminek a légterelői 1,1 tonna leszorítóerőt termelnek.
Az átépítésre szánt 2002-ről a vevőnek kell gondoskodni, minden mást a Gruppe5-nél csinálnak majd, a tervek szerint idén nyáron készülnek el az első példánnyal,
ezért egyelőre meg kell elégednünk a 3D képekkel. Az áráról nem esett szó, de tekintve, hogy a gyári állapotú 2002-esekért is egyre többet kérnek, a V10-es motorral szerelt szörnyeteg, amiből 300 példány építését tervezik, a legtehetősebbek játékszere lesz.