Sosem lehet megunni a nagy motorral szerelt kisautókat, és most egy újabbat mutatunk be. Az amerikai Gruppe5 Motorsport műhelyében építenek pályagépet a BMW 2002-ből, amibe az M5-ből származó V10-es motort szánják.

A 3-as sorozat elődje volt a 2002 a BMW-nél, és a típus legerősebb változatának az 1973-ban bemutatott 2002 turbo számított. A kétliteres motorját 170 lóerősre izmosították, 6,9 másodperc alatt gyorsult százra és 210 km/óra volt a végsebessége, amivel akkoriban csak a 911 Turbo vehette fel a versenyt.

Soha nem láttunk szebb BMW 2002 turbót ennél

37 millió forint választ el tőle.

Mára keresett veterán lett belőle, és az amerikai Gruppe5 Motorsport éppen ebből az autóból építene pályára termett szörnyeteget.

Az alapokat az 1968-tól 1975-ig gyártott 2002 adja, amit teljesen szétszednek, és szénszálas anyagból készült elemekkel öltöztetik fel.

A belső teret is kipakolják, a helyére karbon műszerfal, színes képernyős műszeregység, versenypályára való kagylóülések és bukókeret kerül. A jócskán kiszélesített sárvédők alá 19 colos kerekek és szélesebb abroncsok is férnek, amire szükség is lesz, a 2002-be ugyanis jóval nagyobb motort szánnak.

A motorja az E60-as M5-ből származó V10-es lesz, amit szintén átépítenek, a vevők kétféle változat közül választhatnak: az 5,8 literes kivitel 744 lóerős, az 5,9 literes pedig 803 lóerős lesz.

A Gruppe5-féle 2002 közben alig egy tonnát nyom, úgyhogy belegondolni is rémes, hogyan mehet majd vele a hátsókerék-hajtású, hatfokozatú szekvenciális váltóval szerelt versenygép, aminek a légterelői 1,1 tonna leszorítóerőt termelnek.

Az átépítésre szánt 2002-ről a vevőnek kell gondoskodni, minden mást a Gruppe5-nél csinálnak majd, a tervek szerint idén nyáron készülnek el az első példánnyal,

ezért egyelőre meg kell elégednünk a 3D képekkel. Az áráról nem esett szó, de tekintve, hogy a gyári állapotú 2002-esekért is egyre többet kérnek, a V10-es motorral szerelt szörnyeteg, amiből 300 példány építését tervezik, a legtehetősebbek játékszere lesz.

Ez is érdekelhet:

Gyártásra készen is dögös a retró stílusú BMW kabrió

Az 1-es sorozatból épül, a 02-es stílusát idézi.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés