Nem akartak a sokadik egyformára tuningolt 8-as BMW-vel előállni, ezért gondoltak egy merészet, és a műhelyükben korábban épített Lada Nivát használták ihletnek.
Az osztrák Vagabund Moto a legutóbb akkor szerepelt a Playeren, amikor egy igazán dögös Lada Nivát építettek.
A fantasztikusan stílusos motorkerékpárokat készítő műhelyben rendesen kidolgozták az orosz terepjárót, és most ennek nyomán készültek el a következő autójukkal, egy 8-as BMW-vel.
A koncepció az volt, hogy a Ladánál látott megoldásokat ültetik át a BMW legnagyobb, legdrágább sportkupéjára.
Csak azért nem az M8-at választották, mert annak a szénszálas anyagból készült tetőjére csak nehezen lehetett volna tetőcsomagtartót szerelni, ezért esett az M850i Coupéra a Vagabund Moto választása.
A BMW jellegzetes menetfénye a régi versenyautókat idéző sárga színben világít, a karosszériát pedig a Ladán látott mintára fóliázták.
A 20 colos könnyűfém kerekek a HRE-től származnak, a gyárilag 530 lóerőre képes 4,4 literes biturbó V8-as motor hangját pedig egyedi Remus kipufogórendszer engedi szabadjára.
A Lada után a BMW-re is tetőcsomagtartót szereltek, amin nem is a kisbicikli és a gördeszka az érdekes, hanem a két fényszóró, amire 3D nyomtatással készült a takarósapka, és ami
a tetőn lévő dobozba rejtett akkumulátorból kapja függetlenül az energiát, tehát a használatához nem kell beindítani az autót.
(Fotók: Stefan Leitner, Manuel Schaffernak, autó: Reiterer Autohaus)