Nálunk egy ideje már nem kapható, de az Egyesült Államokban még mindig a legkeresettebb típusok közé tartozik a Honda Accord. A szabadidő-terepjárók divatjával dacolva kijött a középkategóriás szedán legújabb változata, méghozzá teljesen új dizájnnal.

Ha az a Honda Accord van a fejedben, amit a legutoljára nálunk is lehetett kapni néhány évvel ezelőtt, akkor igencsak meglepődsz, amikor meglátod az új generációs modell fotóit. Az Egyesült Államokban mutatták be, és ott egy ideje már egy teljesen más autót forgalmaznak ezen a néven. Az új, tizedik szériás Accord pedig az elődjeihez képest is alaposan megváltozott.

Például egészen lejtős, szinte már kupés a tetővonala, annak ellenére, hogy az Accord megmaradt négyajtós szedánnak. De a hosszabb tengelytávja nyúlánkabbnak láttatja, és a megnövelt szélesség és csökkentett magasság is hozzátett ahhoz, hogy sportosabban nézzen ki. A LED-es fényszórók és a hűtőmaszk, valamint a C-alakú hátsó lámpák az új Civicet is eszünkbe juttatják.

A technikája is rokonságban van a Civickel, legalábbis a motorok onnan érkeznek. Az eddigi 2,4 literes, négyhengeres szívómotor helyét az 1,5 literes, turbós erőforrás veszi át, egy kicsivel több, 192 lóerővel. A 3,5 literes V6-os is búcsúzik, és igen, a helyét egy négyhengeres tölti be, de nem akármilyen: lényegében a Civic Type R kétliteres turbósa, 252 lóerőre csökkentett teljesítménnyel.

A kisebb motorhoz CVT váltó jár, de a nagyobbhoz hatfokozatú kézi vagy tízsebességes automata közül lehet választani, és mindegyik elég jónak ígérkezik. Hibrid is lesz, amit kétliteres benzinessel szerelnek, de ennél többet egyelőre nem tudni róla. Már csak az marad kérdés, hogy az új Accord is meg tudja-e őrizni helyét az USA legtöbbet eladott új autójaként.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában