A Toyota újabb frontot nyit a környezettudatos közlekedésért vívott harcban. Maga az óriáscég első embere Akio Toyoda mutatta be a japánok hidrogén üzemanyagcellás típusának szériaváltozatát.
Mirai, ami japánul annyi tesz: jövő. Egyszerű, mégis erőteljes elnevezés, ami tökéletesen illik a benzinpusztításnak búcsút intő autóhoz (igaz ma még a hidrogén előállítása és nagy nyomású tartályokba való töltéséhez elengedhetetlen a fosszilis energiahordozók használata).
Nagyjából ennyit, a nevét tudjuk meg a forradalmi újításról szóló első videóból, amelyben Akio Toyoda cégelnök még méltatja az autót létrehozó stáb erőfeszítéseit, és bemutatja, hogy ő maga is milyen élvezettel vezette a raliváltozatát annak az autónak, amely "mindent megad a vezetőnek, kompromisszumok nélkül."
Újabb bátor lépés ez, hiszen eleinte keveset gyártanak majd, méregdrágán. Japánban 2014 év végén indul az értékesítés, Európába és az Egyesült Államokba pedig 2015 nyarán érkezik a Mirai, 57,600 dolláros áron (14 millió forint). Mindössze pár száz darabos szériával indul a gyártás, és nem várható forradalmi áttörés.
Kúthálózat nincs, Kaliforniában már akad pár, de ott a drágább a nagynyomáson tárolt hidrogén, mint a hagyományos üzemanyag, Európában pedig szinte csak a szándék van még kutak építésére. Ezért agy kockázatot vállal a Toyota, de a haladás melletti bátor kiállás nem új a japán óriáscégtől. 1997-ben az első benzin-elektromos hibrid a Prius piacra dobása sem hozott brutális profitot, mára mégis hatalmas népszerűségnek örvendő, és hasznot termelő típussá nőtte ki magát.