A Toyota újabb frontot nyit a környezettudatos közlekedésért vívott harcban. Maga az óriáscég első embere Akio Toyoda mutatta be a japánok hidrogén üzemanyagcellás típusának szériaváltozatát.

 

Mirai, ami japánul annyi tesz: jövő. Egyszerű, mégis erőteljes elnevezés, ami tökéletesen illik a benzinpusztításnak búcsút intő autóhoz (igaz ma még a hidrogén előállítása és nagy nyomású tartályokba való töltéséhez elengedhetetlen a fosszilis energiahordozók használata).

Nagyjából ennyit, a nevét tudjuk meg a forradalmi újításról szóló első videóból, amelyben Akio Toyoda cégelnök még méltatja az autót létrehozó stáb erőfeszítéseit, és bemutatja, hogy ő maga is milyen élvezettel vezette a raliváltozatát annak az autónak, amely "mindent megad a vezetőnek, kompromisszumok nélkül."

Újabb bátor lépés ez, hiszen eleinte keveset gyártanak majd, méregdrágán. Japánban 2014 év végén indul az értékesítés, Európába és az Egyesült Államokba pedig 2015 nyarán érkezik a Mirai, 57,600 dolláros áron (14 millió forint). Mindössze pár száz darabos szériával indul a gyártás, és nem várható forradalmi áttörés.

Kúthálózat nincs, Kaliforniában már akad pár, de ott a drágább a nagynyomáson tárolt hidrogén, mint a hagyományos üzemanyag, Európában pedig szinte csak a szándék van még kutak építésére. Ezért agy kockázatot vállal a Toyota, de a haladás melletti bátor kiállás nem új a japán óriáscégtől. 1997-ben az első benzin-elektromos hibrid a Prius piacra dobása sem hozott brutális profitot, mára mégis hatalmas népszerűségnek örvendő, és hasznot termelő típussá nőtte ki magát.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Ez történik, amikor 320 km/órás sebességgel rámegy egy meglazult csatornafedélre egy F1-es autó

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés