Furcsa hely a város, és most nem szociológiai elemzés következik, csak egy megállapítás, hogy a más közegben verhetetlen, élvezetes, csodálatos autófajták itt hirtelen tohonya, kihasználhatatlan tárgyakká válnak, amelyekkel sem haladni, sem parkolni nem lehet. Mutatunk azonban néhány típust, amely városi közegben is remekül teljesít, vagy ott van leginkább elemében.

Suzuki Celerio

Sok évig volt rutin: ha városi kiskocsi, akkor Suzuki. Azóta sok minden változott, a Swift például megnőtt, a Celerio viszont megjelent, hogy továbbra is lehessen új Suzukija annak, aki egy havi bérlet árából szeretne autózni. Van nála kisebb autó, csak azzal kettőt kell fordulni, ha még három embert akarsz megmenteni a tömegközlekedéstől, parkolásnál viszont a Celerio is befér oda, ahová az autók úgy nyolcvan százaléka nem.

Ismerünk lányt, akinek van Celeriója, és néha kicsit féltékeny rá a pasija, de te úgyse vagy az a kellemetlenül féltékeny típus, úgyhogy legyél jó fej, és ismertesd össze a csajod egy Celerióval, hálás lesz érte.

Lada Kalina

Nem telt el sok idő a Lada itthoni forgalmazásának újraindítása óta, de az érdeklődés óriási. Nem csoda: a magyar piacon nem kell pozícionálni, nincs még egy olyan ma is létező márka a Suzukin kívül, amihez gyakorlatilag mindenkinek van valamilyen kötődése. Az már nem aktuális tudás, hova lehet eldugni benne azt a kicsivel több valutát, mint amennyit ki szabadna vinni az országból, de a jó értelemben vett igénytelenség minden korszakban előnyére válik egy autónak, az ötéves garancia pedig jelzi, ebben ez a Lada is követi elődei példáját.

Másban nem annyira: könnyen vezethető, elsőkerekes, városi közlekedésre-parkolásra hibátlan, modern formájú kisautó. Már az komoly érv egy új autó mellett, hogy 2,2 millió forintba kerül. Hát még, ha ezért nem szálkát kapunk a fenekünkbe, hanem többek között első villanyablakok járnak, szervokormány, fűthető külső tükrök, persze a kötelező légzsákokon, blokkolásgátlón, ESP-n, guminyomás-érzékelőn kívül, és nem, a lökhárítók sem feketék. Alapáron is dinamikus, olcsón extrázható.

És kapcsolatteremtésre is kiváló, mert garantáljuk, egy darabig még sokan szóba elegyednek majd a friss ladásokkal Magyarországon.

Hyundai i20

Napjaink japán autója a dél-koreai autó (aztán nyilván a kínai lesz, de azért ahhoz még kell egy kis idő): először mindenki mosolygott rajtuk, aztán évek-évtizedek alatt ezt elismerő bólintások és zavart fejcsóválások váltották (utóbbi a konkurens gyárak vezetőitől, előbbi mindenki mástól).

Azért a mosoly is maradt: egy i20-as Hyundai például kifejezetten kellemes jelenség, kisautó, ha parkolni kell, egyáltalán nem kicsi, ha pakolni. Európában tervezték, európai ízlés szerint, szóval garantált, hogy jól fogjuk érezni magunkat benne.

Fiat Punto

Nem süt mindig a nap, és a városi dugóban tötyörgés se pont olyan, mint a toszkánai naplementében autózás – ettől még nem kell lemondani az olaszos érzésről. Egy remek olasz örökzöldet persze bármilyen kocsiban lehet végtelenítve hallgatni, de még jobb tippünk van: egy Fiat Punto.

Hihetetlen, hogy az olasz dizájnerek milyen egyszerűséggel tudnak szép formát rajzolni – ez jut eszünkbe első ránézésére a Grande Puntóként megismert kocsiról, amely csak a kisebb Punto kivezetése miatt vesztette el jelzőjét, de egy centivel sem lett kisebb. Ha életed jó részét városban éled, de akár többedmagaddal is kimozdulsz néha még a külvárosi bevásárlóközpontnál is durvább távolságokra, gondold meg a Puntót, vagy inkább menj vele egy kört, hátha egymásra találtok.

Még egy jó hírt hagytunk a végére: a felsorolt típusok mindegyike erősen akciós áron kapható a Duna Autónál, vess rájuk egy pillantást! A barátnődnek már van autója, ezek neked kicsik, de érdekel, melyik az az öt további autó, ami nagyon jó áron fut még? Erre tessék, van köztük Honda, Seat, Peugeot, Kia és Nissan is!

Player Autószalon

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon