Eredetileg a holland világbajnok is kemény gumikkal kezdte volna a Magyar Nagydíjat, de az utolsó pillanatban váltott – ebből lett az emlékezetes győzelem.

Max Verstappen remek versenyzéssel, a 10. helyről rajtolva nyerte meg az F1-es Magyar Nagydíjat, pedig az időmérőn még motorproblémái is voltak. A csapattársa, Sergio Pérez  még hátrébbról indult egy hellyel.

A Red Bull eredeti stratégiája szerint mindkét versenyző hosszú első etapot produkált volna kemény gumikkal, de dobták az eredeti tervet, miután a rajtrácsra menet mindketten azzal szembesültek, hogy még a lágy gumi sem tapad rendesen.

„Dobhattuk ki az ablakon a stratégiánkat a rajtrácsra menet – magyarázta Verstappen. – Ki kellett találnunk egy újat, de nem hiszem, hogy ez problémát jelentett volna a csapatnak: nagyon rugalmasak, és tudják, mit csinálnak.”

Kulcsfontosságú döntésnek bizonyult, elvégre láttuk, hogyan szenvedett később Charles Leclerc a keményeken – és lett éllovasból végül hatodik –, miközben Verstappen a szenvedős első etap helyett feljött egészen a hatodik helyig, majd az első kerékcsérénél a bokszban előzött – a munka felét máris elvégezte.

A rajt előtti döntést Christian Horner csapatfőnök is támogatta, aki szerint a két pilóta nehézségeit látva „nevetséges” lett volna ragaszkodni az eredeti tervhez, „különösen mert az időjárás is trükkös volt” (lógott az eső lába).

Verstappen, aki a rajtrácsra menet azt gondolta „nem létezik, hogy én a keményekkel induljak” megdicsérte a csapatát a rugalmasságért. A jutalom egy emlékezetes futamgyőzelem lett, és a vb-n lévő előny növelése 80 pontra.

(Forrás: Autosport, fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Újabb futamot dobott el a Ferrari a Magyar Nagydíjon

Verstappen a 10. helyről nyerte meg a nyári szünet előtti utolsó Forma–1-es futamot, a két Ferrari a dobogóról is lecsúszott, a két Mercedes viszont felfért oda.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés