Próbálják elkerülni a bajt a Katari Nagydíjon.
A Formula–1 vezetése, az FIA és a Pirelli rendkívüli óvintézkedést vezet be a Katari Nagydíj versenyhétvégéjére, miután a pálya aszfaltja kegyetlenül bánik az abroncsokkal. A pálya régóta hírhedt a brutális gumikopásról, ami már több szezonban veszélyeztette a Pirelli-abroncsok tartósságát. Hogy megelőzzék a defekteket és biztosítsák a versenyzők épségét, ezúttal szigorú körlimitet vezetnek be.
Ennek értelmében egyetlen gumiszett sem teljesíthet 25 körnél többet így az 57 körös verseny eleve minimum két kerékcserére kényszeríti a csapatokat.
A szabály a szabadedzésre, sprintkvalifikációra, sprintfutamra, az időmérőre és magára a futamra is érvényes, és a limitbe beleszámítanak a biztonsági autó mögötti körök is, ám a rajtrácsra vezető és levezető körök nem.
A hétvégén a Pirelli legkeményebb keverékeit vetik be, és a sprintformátum miatt pedig minden versenyző két kemény, négy közepes és hat lágy garnitúrát kap.
A döntés hátterében az áll, hogy tavaly a bal első gumik több esetben elérték a kritikus kopási szintet, ami a nagy oldalirányú terheléssel párosulva a szerkezet túlzott fáradásához vezetett. A Pirelli szerint ezzel a lépéssel szeretnék megelőzni, hogy a csapatok a teljesítmény megőrzése érdekében túlhúzzák a gumiszettek élettartamát. Bár 2023-ban már volt hasonló óvintézkedés, akkor a kerékvetők okozta mikrosérülések miatt kellett beavatkozni, amit azóta orvosoltak.
(Forrás: Racingnews365.com, fotó: Getty Images)
Ez is érdekelhet: