Visegrád önkormányzata június elején két behajtani tilos táblával tavasztól késő őszig kitiltotta a motorosokat a Fellegvárba vezető Panoráma útról, mert a tábla kihelyezése előtt állítólag éjszakánként a motorosok és autósok versenypályának használták a kiváló minőségű, gyönyörű kilátással kecsegtető aszfaltcsíkot, ami nagyon zavarta a helyi lakosokat és az itt található szállodákban pihenőket.

Az azóta eltelt időben kiderült, hogy ezt a döntést semmilyen tanulmány vagy vizsgálat nem előzte meg, vagyis már pusztán ez alapján az információ alapján kijelenthető, hogy

Visegrád önkormányzata az emlegetettt éjszakai hangoskodás tárgyában nem megoldást, hanem bűnbakokat keresett és talált.

Valószínűleg Eőry Dénes polgármester úgy gondolta, hogy az ügy megáll majd némi elégedetlenkedésnél és a diszkriminatív intézkedés nem ver majd nagy hullámokat, de mostanra bebizonyosodott, hogy súlyosan magasra becsülte a magyar motoros társadalom ingerküszöbét.

Végre aláírásgyűjtés indult a motorosokat kitiltó visegrádi tábla ellen

A motoros társadalom a jelek szerint nem nyeli le a békát.

A helyzet mérséklésében az önkormányzat cinikus kommunikációja sem segített. A helyi közszolgák ugyanis a motorosok számára egy olyan utat javasoltak a Fellegvárba jutáshoz, mely annyira rossz állapotú, hogy két keréken konkrétan balesetveszélyes. Amikor erre a legnagyobb elérésű magyar motoros influenszer, Fodor Donát – alias Dodor, aki a zászlajára tűzte a visegrádi kitiltás ügyét – felhívta a város figyelmét, majd kilátásba helyezett valamiféle megmozdulást, amennyiben az önkormányzat nem vizsgálja felül a kifogásolt intézkedést, az említett úton található méretes kátyúkat sebtiben betömködték, mintha ezzel meg is lenne oldva a probléma.

Ha ez még nem lenne elég, Dodor több ellentmondásra és felháborító részletre is felhívta a követői figyelmét. A polgármester például a közútkezelőnek írt levelében kizárólag feltételezéseket osztott meg, éjszakai driftelőkről – akik bajosan lehettek motorosok –, a zaj miatt felsíró csecsemőkről írt, sőt, azt is leírta, hogy egyes helyi lakosok nagy teljesítményű lámpával mentek ki a Panoráma útra, hogy megregulázzák az állítólagos versenyzőket, ami nemcsak veszélyes, de felveti több közlekedési bűncselekmény gyanúját is. Eőry azt is leírta, hogy a szállodák képviselői is jelezték a helyzet tarthatatlanságát, melyet az érintett szállodák több megkeresésre is tagadtak. Korábban az is kiderült, hogy a visegrádi lakosok zárt Facebook-csoportjában a motorosokra csűrheként hivatkoztak egyesek, ami önmagában még nem bizonyítja az önkormányzat motorosellenességét, de semmiképpen nem segítette elő az ügy békés rendezését.

A Panoráma út helyett javasolt útszakasz a foltozás ellenére sem lett kevésbé balesetveszélyes egy motoros számára, ami azonban ennél is fontosabb, hogy mostanra a motorosok már pontosan annak látják a visegrádi kitiltást, ami:

egy veszélyes precedens, ami csendes belenyugvás esetén kinyithatja Pandora szelencéjét és olyan reflexeket alakíthat ki egyes döntéshozókban, hogy a felmerült problémákat mérlegelés nélkül, akár egész társadalmi csoportok megbélyegzése árán, zsigerből is meg lehet oldani.

A tiltó táblával most csak a motorosokat diszkriminálták, de ki tudja, lehet, hogy él valahol egy kiskirály, akit pedig a nyaralója mellett elhúzó traktorok vagy autók zavarnak és akinek most felcsillant a szeme, hogy ha Visegrádnak ment a dolog, neki is sikerülhet. A motorosok tehát most már nemcsak két behajtani tilos tábla ellen küzdenek, hanem a jelenség ellen, ami ellen szerintük muszáj kiállni.

Ez vezetett el oda, hogy Dodor múlt héten hétfőn kijelentette, augusztus 26-án délután egy óra körül néhány haverjával elmotorozik Visegrádra és megnézi, levették-e a már a gyűlölt táblát, majd óvatosan, a még mindig balesetveszélyes toldozott-foltozott úton felmennek a Panoráma út másik végéhez, hátha legalább az oda telepített táblát sikerült eltávolítania az önkormányzatnak. Hangsúlyozta, hogy a kirándulása során egy forintot sem fog elkölteni a városban, hiszen ő maga hirdette meg korábban a No Visegrád nevű online kampányt, melynek épp az a lényege, hogy a visegrádi vállalkozások bojkottjával próbáljanak hatni a helyi döntéshozókra.

A videót azóta közel kilencezren lájkolták, akik közül több százan a kommentszekcióban is kijelentették, hogy vagy egyedül vagy többedmagukkal csatlakozni fognak Dodorhoz e hét szombaton. A kezdeményezés két hét alatt hatalmasra duzzadt, a Facebookon több zárt csoportot és eseményt is létrehoztak, ahol az ország minden régiójában motorosok tucatjai, százai folytatnak egyeztetéseket arról, milyen útvonalon, milyen találkozási pontokon gyülekezve jutnak el Visegrádra, hogy kiránduljanak egyet.

Mivel előre láthatólag szombaton napsütéses idő lesz, mi nem csodálkoznánk, ha ezen a napon tényleg összejönne néhány ezer motoros egy olyan városban, melynek önkormányzata hiába papol arról, hogy továbbra is szeretettel várják a két keréken közlekedőket, ha közben a döntéseikkel válogatás nélkül képen törölnek minden motorost, tekintet nélkül arra, milyen vason ülnek és betartják-e a közúti közlekedés szabályait vagy sem.

Nagyon úgy tűnik, hogy most szombaton Visegrádon lesz Magyarország történetének legnagyobb motoros találkozója.

(Főkép: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Magyarországon a legszarabb közlekedni a régióban, hogy rohadnánk meg!

Milliárdokból épült kutyaszar utak, gyilkos közúti versenyzők, lezárt visegrádi panorámaút, felolajozott Bajna–Héreg útvonal, büntetőfékező, segg benjáró idióták... Ez Magyarország.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Igazi modern klasszikus ez az Indian motorkerékpár

További cikkeink a témában