A Volkswagen örök klasszikusa a Bogár, ami nem kerülhette el, hogy elektromos hajtásúra alakítsák. A prototípus az e-up! akkuját és motorját kapta, ezzel lényegesen fürgébb lett a benzinesnél, és ha bejön, kis sorozatban gyárthatják is.

A veteránok elektromos autóvá alakítása egyre divatosabb, és most egy újabb klasszikust modernizáltak. A Volkswagen közreműködésével készült a Stuttgarthoz közeli eClassics műhelyében az e-Beetle, az eredeti Bogár elektromos változata. A prototípushoz a kabriót használták fel, amit alaposan felújítottak, és meg is erősítették az alvázát és a fékrendszert, hogy megfeleljen az elvárásoknak.

Az elektromos hajtást az e-up! adta kölcsön, és a 82 lóerős elektromotorral sokkal fürgébb lett a Bogár, mint eredetileg volt.

Hiába nehezebb az akkumulátoroktól, így is 4 másodperc alatt gyorsul 50 km/órára, és ennek duplája alatt a 80-at is eléri, de egyébként 150 km/órával is száguldhat. A 36,8 kilowattórás akkumulátorral 200 kilométert lehet vele menni, és mivel gyorstöltésre is alkalmas, alig több, mint egy óra kell a feltöltéséhez.

A kabrió e-Beetle a frankfurti autószalon egyik érdekessége lesz, és ha ráharap a közönség, akkor akár több példányt is átépíthetnek.

Az eClassics műhelyében mindenesetre már a következő munkát tervezik, hamarosan elkészül a klasszikus Transporter elektromos változata, és a tervek közt ott a legendás Porsche 356 is, villanymotorral. Ha tehát veterán bogárhátú beszerzését fontolgatod, most már az e-Bogarat is számításba veheted.

Ez is érdekelhet:

Olyan menő ez a modernizált Bogár, hogy szinte már Porsche

Hasonló lehet vezetni, mint a klasszikus Porschéket.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Kitalálod, melyik a leghosszabb nemzeti autópálya a világon?

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés