A Volkswagen leleplezte a következő elektromos autóját, az ID.4 kupéformájú testvérét, ami az ID.5 nevet kapta, és GTX-ként sportváltozatban is érkezik.
Az álcázott prototípust már korábban megmutatta a Volkswagen, ezért nem volt meglepetés, hogy az ID.4 kupéformájú testvérén dolgozik. Az ID.5 néven bemutatott újdonság formája ezért ismerős lehet, a lejtős tetővonallal és a hátsó szélvédőnél lévő légterelővel a légellenállási együtthatója 0,28-ról 0,26-ra csökkent.
Az ID.5 nem lett kevésbé praktikus a kupéformájú karosszériával.
A 4,6 méter hosszú elektromos autó tengelytávja 2,77 méter, és az utastere hasonlóan tágas, mint az ID.4-nek, a hátsó fejtér például csak elhanyagolható mértékben, 12 milliméterrel csökkent. A csomagtartója pedig még nagyobb is lett 6 literrel, mint az ID.4-é, alapesetben 549 literes.
Az ID.4-hez kínált akkumulátorok közül csak a legnagyobb, 77 kilowattórás csomaggal lesz elérhető az ID.5.
A Pro változat hátsó kerekeit 174 lóerős elektromotor hajtja, a Pro Performance alig erősebb, 204 lóerős, és még mindig hátsókerék-hajtású. A két modell ezzel 10,4 és 8,4 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebesség 160 km/óránál korlátozott.
Az ID.5 csúcsmodellje a GTX lesz, tulajdonképpen az elektromos autók GTI-je.
A két motorral az összkerékhajtásos crossover 299 lóerős teljesítményre képes, amivel 6,3 másodpercre csökken a százra gyorsulás ideje, a végsebesség limitjét pedig 180 km/órára tolták ki. Az ID.5-tel még vontatni is lehet, a hátsókerék-hajtásúval 1200, a GTX-szel 1400 kilogrammot.
A hatótávja 520 kilométer lesz a hátsókerék-hajtású változatoknak, és még a GTX-szel is 480 kilométert lehet megtenni két feltöltés közt. A töltés alapesetben 11 kilowattal mehet, egyenáramú villámtöltőnél 135 kilowattal is lehetséges, amivel 29 percbe telik a 80 százalékos töltöttség elérése. Az ID.5 gyártása jövőre kezdődik Zwickauban.