Sokadik elképzelése a klasszikus Transporter utódjáról ez a Volkswagennek, de az ID Buzz nemcsak azért érdekes, mert retró formájú. Hanem azért is, mert önvezető elektromos autónak is kiváló, a képességei a Tesláéval is felveszik a versenyt.

Sokadszorra fut neki az eredeti Transporter újraélesztésének a Volkswagen, de talán a mostani a legjobban sikerült az összes közül. Már 2001-ben készítettek egy retró formájú prototípust, majd azóta még néhányat, és a legújabbnak sem a formája a legnagyobb erőssége. Bár az is elég jól sikerült.

A detroiti autószalonon leleplezett ID Buzz koncepció ügyesen idézi meg a klasszikus előd stílusát a kétszínű fényezésével, a nagy emblémás, V-alakú frontrészével és a sokablakos karosszériával. Olyannyira, hogy ebben a formában akár gyártásba is kerülhetne, talán az eredeti modell rajongói sem tiltakoznának ellene.

A furcsa névre magyarázat, hogy néhány hónappal ezelőtt a párizsi autószalonon ID Concept néven mutatta be a jövő elektromos autóját a Volkswagen, és az új kisbusz ennek a rokona. A két típusnak sok közös vonása van, ilyen például a végletekig letisztult stílusú belső tér, vagy éppen a rejtett formájú LED-es fényszórók. A Buzz pedig az elektromos autók által kiadott hangot jelenti.

De az ID Buzz több, mint az eredeti Transporter formájának újragondolása, hiszen a technikája is előremutató. Az új padlólemezre épített kisbusz tisztán elektromos hajtású, elöl és hátul is egy-egy 201 lóerős villanymotor mozgatja a kerekeket, a táplálására a padlóba épített 111 kilowattórás akkumulátor szolgál. A jövő hippi-busza ezzel öt másodperc alatt gyorsul százra, és hogy ne merüljön le azonnal, 160 km/órára korlátozott a végsebessége.

A Tesláénál is nagyobb kapacitású akkumulátor egy feltöltésével 600 kilométer megtételére lesz alkalmas az ID Buzz, és gyorstöltéssel fél óra alatt 80 százalékos töltöttség érhető el. Mint ahogyan Teslából, úgy a VW kisbuszából is lesz alapmodell, ahol csak a hátsó kerekeket mozgatja egy 270 lóerős villanymotor, és az akku kapacitása 83 kilowattórás.

Jó nagy darab autó az ID Buzz, hiszen 4,94 méter hosszú és 3,3 méteres a tengelytávja, 22 colos kerekeken gördül, a belső tere pedig a stílusos nappalikra hasonlít, és legalább olyan sokféleképpen rendezhető át. A hat ülést lehet tologatni, elforgatni vagy ággyá alakítani. A csomagtartó hátul 660 literes, és mivel nincs helyigényes belsőégésű motor, még elöl is van egy 173 literes raktér.

Sőt, a tanulmány önvezető móddal is rendelkezik, ezért ilyenkor visszahúzódik a kormánykerék, az első ülések pedig megfordulnak, igazi klubszobává változtatva az utasteret. Még ha az önvezető kisbuszokra egy kicsit várni is kell, az elektromos mikrobusz hamarosan valóra válhat. A Volkswagen jelenleg 2020-ra tervezi, hogy bevezeti az ID és ID Buzz modellek szériaváltozatát, elérhetőbb alternatívát kínálva a Tesla és konkurensei helyett.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
34% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
66% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés