Első ránézésre furcsa lehet az ABT tuningos Volkswagen ID. Buzz, hiszen a német vállalat legtöbb esetben teljesítménynövelő csomagokat kínál és ehhez látványos optikai elemek is társulnak. Az ID. Buzzhoz azonban nem terveztek ilyesmit, viszont pakoltak napelemet a tetejére.
Praktikuma és villanyautós szinten egyértelműen fontos hatótávja is másodlagos a Volkswagen ID. Buzz esetében, melyet a legtöbbek egész biztosan a formája miatt szeretnek meg abban a pillanatban, ahogy meglátják. A VW retró formájú kisbusza – mely sokkal inkább egyterű, de erről majd később – egyszerűen kívánatos formába csomagolja a már jól ismert MEB platform hajtását.
Nagy homlokfelülete és 2,5 tonnás súlya hamar rárabol a nettó 77 kWh-s akksi energiájára.
WLTP szabvány szerinti hatótávja 420 kilométer, a valóságban azonban inkább 330 kilométert tud az ID. Buzz, mely hideg időben akár 280-ig is csökkenhet. Ezt az értéket tornázná feljebb az ABT tetőre szerelhető napelemes rendszere, mely akár 600 watt energiát is képes előállítani. Ez álló helyzetben és menet közben is használható az autó töltésére vagy éppen a fedélzeti fogyasztók ellátására, így éves szinten akár 3000 kilométerrel is növelheti a hatótávot. A legnagyobb haszna azonban a kempingezésre felkészített változatokban lesz. Ebben az esetben az ABT napelemei a hűtőt és különböző használati tárgyakat is ellátják majd árammal, de a Cargo modellekből is könnyedén varázsolható hűtőkocsi ezzel a megoldással.
Ígéretük szerint az ABT e-Line napelemes tető nem marad csupán kísérleti darab, hanem 2024-ben piacra is dobják majd.
Ez is érdekelhet: