A Passat eddig is referenciának számított a középkategóriában, és most még inkább az lesz, a Volkswagen ugyanis bemutatta a megújult változatot, ami még jobban elboldogul önállóan a vezetéssel.

2014-ben jelent meg a Passat jelenlegi, nyolcadik generációja, ami a következő évben az Év autója díjat is elnyerte, a naptár szerint tehát itt volt az ideje a ráncfelvarrásnak. A Volkswagennél nem vitték túlzásba az átalakítását, a konzervatív szedán és kombi formája eddig is bevált, ezért csak apróságokon változtattak. Újak a mátrix LED-es fényszórók és a szintén LED-es hátsó lámpák, a hűtőmaszk és a lökhárítók is. Amiről biztosan felismered a megújult modellt, az a hátsó embléma alá írt Passat felirat.

A belső térben is inkább csak finomítottak a berendezésen. Új a kormánykerék, és javítottak a mögötte lévő, színes kijelzős műszeregység felbontásán. A középső érintőképernyő is okosabb lett, az állandó internetkapcsolattal még több online szolgáltatás érhető el róla, alatta vezeték nélkül tölthető a telefon.

A működése hasonló, mint a dugóban araszoló asszisztensnek, azaz tartja a sávot és a távolságot, de azzal szemben nem 60, hanem 210 km/órás sebességig működik. Mivel 2-es szintű önvezetésről van szó, még nekünk kell fogni a kormánykereket, de kormányozni már nem kell vele.

A Passat korábban is kapható volt konnektorról tölthető hibrid GTE kivitelben, de egy időre eltűnt, majd most ismét visszatért a kínálatba. A rendszer továbbra is az 1.4 TSI 156 lóerős változatából és egy 115 lóerős elektromotorból áll, kombinált teljesítménye 218 lóerő, de mostantól 9,9 helyett 13 kilowattórás az akkumulátora, amivel

A GTE hamarosan megkapja az 1.5 TSI motort, ami egyébként a Passat kínálatának alapja 150 lóerővel. A 2.0 TSI lehet 190 vagy 272 lóerős, és a kínálat másik újdonsága a 2.0 TDI Evo, ami ugyanúgy 150 lóerős, mint eddig, de állítólag 10 százalékkal takarékosabb. A Volkswagen nem adja fel a dízeleket, ezen kívül 120, 190 és 240 lóerővel is lehet kérni TDI-t a megújult Passathoz. A változatok közül nem marad el az Alltrack sem megemelt futóművel és összkerékhajtással.

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon