A szabadidő-autók divatja oda jutott, hogy már kabrió is készül belőlük, a legújabbat éppen a Volkswagen mutatta be. A Golf és a Beetle kabriója már kikerült a gyártásból, mostantól a T-Rocból lesz vászontetős kiadás.

A Volkswagennek mindig is volt kabriója, a Golf több generációjából gyártottak ilyet, majd Eos néven keménytetős kabriójuk volt, a legutóbb éppen a vászontetős Beetle gyártása fejeződött be. A legújabb divat szerint már szabadidő-autóból fogtak hozzá a nyitott tetős modell tervezéséhez, a tanulmányautó után itt a T-Roc Cabriolet, ami tényleg gyártásba is kerül.

A hagyományos terepjáróknak, mint a Jeep Wrangler és a Mercedes-Benz G-osztály, mindig is volt vászontetős kiadása, de szabadidő-terepjáróból eddig nem sokan készítettek kabriót. Az első az emlékezetesen ronda Nissan Murano volt,

majd jött a divatos Range Rover Evoque, aminek a gyártása éppen most fejeződik be. A helyét veheti át a Volkswagen, lényegesen kedvezőbb áron.

A T-Roc Cabriolet nem csak abban különbözik az alapmodelltől, hogy nyitható a teteje.

4,27 méteres hossza négy centivel nagyobb, a karosszériája pedig csak kétajtós. Az utastere négyüléses, a hátsó utasokat borulás esetén felpattanó bukókeret védi a sérüléstől. A vászontető elektromos mozgatású, kilenc másodperc alatt nyitható le, 30 km/órás sebességig menet közben is.

A csomagtartója értelemszerűen kisebb a T-Rocnál, bár a gyári képek szerint egy rekesz ital gond nélkül befér,

és a hátsó támlák is előredönthetők a bővítéséhez. A műszerfalra itt is rendelhető a 11,7 colos színes képernyővel helyettesített műszeregység, valamint a legfeljebb 8 colos érintőképernyő, ami állandó fedélzeti internetkapcsolattal rendelkezik.

A kínálatban a Volkswagen két benzinmotorját találjuk, dízel nem lesz a kabrióból.

Az 1.0 TSI 115 lóerőre képes, az 1.5 TSI 150 lóerős, mindkettőhöz hatfokozatú kézi váltót adnak, de hétfokozatú DSG is választható. A Style alapmodellen kívül R-Line kivitelben is lehet kérni, sportosabb lökhárítókkal, nagyobb kerekekkel és hátsó légterelővel. Az érkezésére jövő tavasszal számítsatok.

A sportos R-Line után mutatjuk a képeket a Style változatról is.

Ez is érdekelhet:

300 lóerővel és rajtautomatával érkezik a Volkswagen T-Roc R

4,9 másodperc alatt gyorsul nulláról százra.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában