Nem véletlen, hogy szinte egyszerre mutatkozott be a Passat és a Tiguan új generációja, hiszen a két modell műszaki téren közel áll egymáshoz. A Tiguan harmadik generációja áramvonalasabb és tágasabb lett az elődjénél, és kétféle plug-in hibrid közül lehet választani hozzá.
A Tiguan a Volkswagen egyik legfontosabb modellje, a 2007-ben bemutatott szabadidő-autót ugyanis annyira eltalálták, hogy rövidesen a márka egyik legnépszerűbb típusává, és a kategória egyik legkelendőbb modelljévé lépett elő. 2016-ban bemutatott második generációjával együtt már jóval több, mint hatmilliót gyártottak belőle, és most itt az ideje, hogy megismerjük a Tiguan következő, harmadik szériáját.
Nem lesz nehéz megkülönböztetni az elődjétől, hiszen a Volkswagen még jobban lekerekítette a Tiguan vonalait,
ami sokkal áramvonalasabbá is tette, a légellenállási együtthatója 0,33-ról 0,28-ra csökkent. A dizájnja az új Passat után ismerős lehet, a fényszórók közt ugyanis jelképesre szűkítették a hűtőmaszkot, cserébe a lökhárítóra jókora légbeömlő került, az R-Line modellen fekete, az Elegance változaton pedig krómozott ráccsal.
Megörökölte a nemrég megújult Touareg high-tech mátrixfényszórójának technikáját a Tiguan,
az új egységekben oldalanként 19 200 darab fényforrás adja a tökéletes fénykévét, míg a hátsó lámpákat a legújabb divat szerint piros fénycsíkkal kötötték össze. Nem maradnak ki a vezetéstámogató rendszerek sem, mint a távirányítható parkoló asszisztens, vagy a trélerrel tolatást segítő rendszer, ami már az előző Tiguanhoz is elérhető volt.
Nem lett nagyobb az elődjénél az új Tiguan, a 4,51 méteres hossza, 1,84 méteres szélessége és 2,68 méteres tengelytávja érdemben nem változott, csak a magassága csökkent másfél centivel 1,66 méteresre. Mégis sikerült jobban kihasználni a rendelkezésre álló teret, és tágasabbá tenni az autót,
a csomagtér mérete például öt ülés mögött 37 literrel 652 literesre bővült, a sínen tolható hátsó ülésekkel is lehet variálni.
A vezető környezete ismerős lehet az új Passatból, de azért nem egy az egyben került át a műszerfal a Tiguanba. A számlapokat színes képernyő vetíti, a középkonzol tetejére pedig alapból 12,9 colos, felárért akár 15 colos érintőképernyő került, a klímaberendezést is innen kell kezelni. A Volkswagen többé nem kínál manuális váltós Tiguant, az irányváltó ezért a kormányoszlopra költözött, az ülések közé egy multifunkciós forgókapcsolót tettek.
A Passathoz hasonlóan a kínálatban a benzines és dízelmotorok mellett kétféle plug-in hibridet találunk,
egyelőre ezeknek a paramétereit árulták el. A benzinmotorját az 1,5 literes TSI-re cserélték, a kombinált teljesítménye 204 és 272 lóerő lehet, a 19,7 kilowattórásra növelt akkumulátorával akár 100 kilométert is megtehet egy feltöltéssel, tölteni pedig alapból 11 kilowattal, vagy egyenáramú töltőnél 50 kilowattal is lehet.
Nem hanyagolta el az új Tiguan műszaki tartalmát sem a Volkswagen, például átdolgozta az adaptív lengéscsillapítást, új masszázsfunkciós komfortüléseket fejlesztett, az ülések fűtését és szellőztetését pedig már programozni is lehet. Az új Tiguan várhatóan 2024 első negyedévében érkezik a kereskedésekbe, míg a hétüléses Tiguan Allspace nem tér vissza, a Volkswagen ugyanis önálló modellt fog bemutatni ebben a kategóriában.
Ez is érdekelhet: