Öt éve mutatta be a Volkswagen a Touareg harmadik generációját, ami minden eddiginél közelebb került az Audihoz. Most pedig eljött a ráncfelvarrás ideje, és a lényegen nem változtattak, de a részleteken azért csiszoltak a németek.

Mintha tegnap lett volna, pedig már öt éve annak, hogy 2018-ban az osztrák alpesi utakon próbáltuk a Touareg harmadik generációját, most máris eljött a modellfrissítés ideje. A Phaeton megszűnésével a méretes szabadidő-terepjáró lett a Volkswagen kínálatának csúcsmodellje, és ezt érezni is rajta: a német gyártó ennek megfelelően újította meg a Touareget.

Már a harmadik generáció pályafutásának felénél jár a Touareg, háttérben az elődök, elöl a legújabb modell
A ráncfelvarrás során elsősorban a világítástechnikán változtatott a Volkswagen.

A LED-es mátrixfényszórók hasonlónak tűnnek a jelenlegi modelléhez, de új alakban világítanak, a nappali menetfény pedig a hűtőmaszk teljes szélességét elfoglalja az embléma két oldalán. Maga a hűtőmaszk és az első légbeömlő is jóval terebélyesebb lett.

A legújabb divat szerint fénycsíkkal kötötték össze a hátsó lámpákat, és most először a Volkswagen emblémája is világít

a Touareg hátulján, ugyanis már ezt is lehetővé teszik a szabályok. Az autót továbbra is Elegance és R-Line kivitelben lehet rendelni, amihez a ráncfelvarrások receptje szerint új fényezések és újabb könnyűfém kerekek váltak elérhetővé.

Kevesebbet változott a belső tér, ami a megjelenése idején éllovasnak számított

a 12 colos műszeregységével és a laptopnyi méretű, 15 colos középső érintőképernyőjével. A Volkswagen itt csak az infotainment szoftverén frissített, és a legújabb készülékekhez illő USB C csatlakozókat szerelt fel, amelyek 15 helyett 45 wattal képesek tölteni.

Pár éve még V8-as TDI-vel is kapható volt a harmadik generációs Touareg, de a vásárlóknak jelenleg be kell érniük hat hengerrel.

A háromliteres V6-os benzines és dízel mellett a Touareg R eHybrid áll a kínálat csúcsán, ami a 340 lóerős V6-os TSI mellé 136 lóerős elektromotort kap, ezzel 462 lóerőre képes, és 700 Nm a maximum nyomatéka.

Ez is érdekelhet:

Az utak kényelmes királya az új Volkswagen Touareg

Kipróbáltuk a Volkswagen csúcsmodelljét, ami akár Audi is lehetne.

Az új Volkswagen Phaetonban is lett volna 12 hengeres motor

Még inkább sajnálhatjuk, hogy nem került gyártásba a második generáció.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hatalmas, hétszemélyes elektromos jövőkép – BYD Tang-teszt

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés