A Phaeton bemutatásának huszadik évfordulójára a Volkswagen megmutatta a luxusautó második generációját, ami végül nem került gyártásba, és most további részletek is kiderültek a csúcsmodellről.

2002-ben, húsz éve jelent meg a Volkswagen luxusautója, a Phaeton, ami éppen úgy Ferdinand Piëch ötlete volt, mint a Bugatti és a Lamborghini bekebelezése, és olyan elképesztő motorok fejlesztése, mint a W12 és W16, vagy a V10 TDI és V12 TDI. A Phaeton bemutatásának évfordulójára a Volkswagen megmutatta, hogy milyen lett volna az utódja, amiről a Playeren is olvashattál a modell történetéről szóló cikkünkben.

Most újabb érdekességek derültek ki az utolsó pillanatban elvetett luxuslimuzinról.

A német auto motor und sport magazin információi szerint a Volkswagen azt tervezte, hogy V6-os benzines és dízelmotorral indult volna az új Phaeton kínálata, de elérhető lett volna egy V8-as TDI, valamint egy 450 lóerős plug-in hibrid modell is, amit V6-os benzinessel szerelnek. A legérdekesebb mégis a W12-es motorral hajtott csúcsmodell lett volna.

A német lapnál úgy tudják, hogy az elődjével ellentétben az új Phaeton már csakis hosszabb tengelytávú, 5,3 méter hosszú változatban készült volna, de

a 12 hengeres motorral már házon belüli konkurenciát jelentett volna az Audi A8-nak.

A Volkswagennél mégsem ezért vetették el a bevezetését 2017-ben, hanem azért, mert akkor már minden erejükkel az éveken belül érkező elektromos autók fejlesztésére fókuszáltak.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Az ötvenes évek versenyautóját idézi az Aston Martin különkiadása